וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.סי.טל: לא נתמזג עם ורינט אבל את TTI אנחנו לא פוסלים על הסף

שירלי יום-טוב

13.4.2003 / 8:47

אבי גולדשטיין, סמנכ"ל הכספים: "לא רואה מיזוג עם TTI בקרוב אבל הם יכולים לתרום לנו; עוד לא דנו בפיטורים, קודם נדון בתחזיות"; לא רואים ב-ECI גיבנת * אילנות בטוחה מורידים את התחזית ל-ecTeL ל-2003



שוק הטלקום המדשדש לפחות מזה שנתיים היכה באופן כואב למדי בכל החברות החשופות לו, כאלה שנהנו משיעורי צמיחה גבוהה בשנים שלפני כן ונעצרו ברבעונים האחרונים, או אף נאלצו לשגר אזהרות רווח קשות לשוק ההון. בין החברות במועדון זה, בגזרת הישראליות הנסחרות בוול סטריט, ניתן לציין בהינף יד ענקיות כמו קומברס ואמדוקס, לצד חברות קטנות יותר כמו טי.טי.איי ואי.סי.טל מפתח תקווה.



האחרונה בשורת האזהרות בין החברות הללו שייכת לאי.סי.טל המפתחת מערכות למניעת הונאות ברשתות, הפונות לשוק חברות התקשורת, לצד מערכות ניטור רשתות, הפונות באופן מסורתי לגופים ממשלתיים. אי.סי.טל צפתה לפני כשבוע ירידה חדה של עד כ-40% בהכנסות הרבעון הראשון לרמה של 14-16 מיליון דולר ומעבר להפסד נקי של 3.5 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של 4.5 מיליון דולר ברבעון הקודם.



אז אם כל כך קשה בשוק הטלקום, ואנליסטים מתקשים להעריך מתי יסתיים המשבר, האם אין מקום לשקול איחוד כוחות בין חברות שונות המפתחות פתרונות נישה בדיוק לאותם שווקים? מיזוג אפשרי אחד הוא בין אי.סי.טל לחברת טי.טי.איי טלקום למשל, המפתחת פתרונות ניטור לרשתות. לשתיים יש לקוחות גדולים משותפים, כמו למשל קבוצת האצ'יסון על 19 החברות הכוללות אותה, ולמרות שהן מוכרות לסגמנטים שונים בארגון - טי.טי.איי פונה יותר לאנשי הנדסה ואי.סי.טל למחלקות הבטחון, הרי שעשוי להיות מקום להתייעלות במיזוג בין השתיים.



"עם ורינט זו תחרות ראש בראש"



מסתבר שבאי.סי.טל לא פוסלים על הסף מיזוג כזה. אבי גולדשטיין, סמנכ"ל הכספים של אי.סי.טל אומר אומנם כי העניין לא עומד על הפרק בעת הנוכחית והוא לא רואה את זה קורה בזמן הקרוב, אך לטי.טי.איי עשויה בהחלט להיות תרומה עבור החברה. "טי.טי.איי יכולה להביא עמה בסיס לקוחות. אומנם האצ'יסון הוא לקוח משותף, אך יש הרבה אחרים שלא נמצאים ברשימת הלקוחות שלנו. בנוסף, נוכל להציע פתרון יותר תחרותי מכיוון שהמערכות שלהם יכולות לפעול על רכיבי המערכת שלנו", הוא אומר.



ומה לגבי ורינט? החברה הבת של קומברס הפונה אף היא לשוק הטלקום ולגופים ממשלתיים עם מערכות ההקלטה שלה? לפי גולדשטיין, כאן כבר האפשרות אינה קיימת אפילו. "עם ורינט זו לרוב תחרות ראש בראש", אומר גולדשטיין. "המוצרים של ורינט לא משלימים כמו אלו של טי.טי.איי. זה מיזוג של 2 גופים מתחרים ולא משלימים", הוא אומר. כשגולדשטיין אומר שעם ורינט מדובר לרוב על תחרות, הוא גם מגלה כי במקרים מסוימים שתי החברות אף משתפות פעולה כך שכל אחת מהן מספקת חלק מהפתרון המוגמר. "בזמנו, לא יכולנו לתת פתרון מושלם לבד, וכל אחת מהחברות פיתחה יכולות משלימות".







אז מה צפוי הלאה באי.סי.טל, לאחר האזהרה הקשה? פיטורים? בבית ההשקעות CIBC ציינו לפני מספר ימים כי מדובר בצעד בלתי נמנע. "עוד לא הגענו לדבר הזה. לפני שנעשה מהלך, נצטרך לראות מה ההכנסות הצפויות במהלך השנה, ואז לקבל החלטות", אומר גולדשטיין. "צריך גם לשבת ולבצע תחזית הוצאות, ואז נשב עם הבורד של החברה, ונחליט".



אי.סי.טל לא שוכחת שהיא צריכה לספק גם תחזיות חדשות לשוק ההון שהפיל את המניה בכ-40% מיום פרסום האזהרה, וגולדשטיין אומר כי החברה תעשה זאת בהמשך. "אנו יושבים כעת ועושים הערכות, כך שקשה לתת מספרים בשלב זה".



לא מנסים לייפות את המאזן



הקושי המתמשך בשוק הטלקום, ומחזורי המכירה והגביה המתמשכים גם בשוק הממשלתי, משתקפים בין היתר ברמת ימי החייבים (DSO) הגבוהה של אי.סי.טל - 180 ברבעון הרביעי. גולדשטיין אומר אומנם שהחברה לא מקבלת החלטות האם לקחת פרויקט מסוים או לוותר עליו, כדי לייפות את המאזן, אולם, מה שכן נבדק זה האם החברה בכלל יכולה לעמוד בתנאי האשראי שהלקוח מבקש. "יש לנו עכשיו לקוח בדרום אפריקה, שאנו לא יכולים לעמוד בתנאי האשראי שהוא מבקש ולכן זה בעייתי לקחת את החוזה עמו". הוא מציין כי תאורטית, יש חברות שיכולות לתת את תנאי האשראי שאי.סי.טל לא יכולה לעמוד בהם, אבל לחברה לא ידוע על חוזים שנלקחו ממנה בגלל השיקולים האלו.



האנליסטים המכסים את אי.סי.טל התייחסו לא פעם להחזקה הגבוהה של החברה האם, אי.סי.איי (59%) וראו בה "כגיבנת" עבור אי.סי.טל. גולדשטיין אומר כי "הגיבנת" הזו לא מורגשת באי.סי.טל. "רק שוק ההון רואה בזה גיבנת, אנחנו לא. אולי מה שמפריע לשוק ההון הוא הסנטימנט השלילי שיש לאי.סי.איי. אנחנו לא צריכים אותם לצרכים האופרטיוויים שלנו אבל לא בהכרח רוצים להיפרד מהם". כך או כך, גולדשטיין מציין כי הוא איננו רואה את אי.סי.איי מוכרת מניות אי.סי.טל ברמתן הנוכחית.



מי שכן מכרה לאחרונה כ-400 אלף מניות אי.סי.טל היא טלרד, החברה הפרטית שבבעלות קונצרן כור. המכירה התבצעה בסוף פברואר במחיר של 7.5 דולרים למניה בעסקה פרטית לצד שאינו קשור לאף אחת מהחברות וזהותו של הרוכש אינה ידועה. על המכירה אומר גולדשטיין כי הוא לא יודע מה היו השיקולים שהובילו אליה ושולל קשר לאזהרת הרווח ששוגרה על ידי החברה לאחר מכן. "כשמוכרים בלוק של מניות, לוקח זמן למצוא קונה. בכל מקרה, טלרד היא לא משקיע אסטרטגי בחברה ולכן הם עשויים למכור בהתבסס על שיקולים כספיים בלבד".



אז מה ירים כעת את מניית אי.סי.טל? גולדשטיין סבור שזה תהליך שעלול לארוך זמן. "קודם נעשה תוכניות בבית, ואח"כ נצא לציבור עם תחזיות. ייקח זמן עד שהציבור יראה שמה שאנחנו אומרים, אכן מתקיים", הוא אומר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully