וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס אישר הסיוע לישראל

דפנה מאור

13.4.2003 / 8:54

בית הנבחרים אישר את הצעת תקציב המלחמה של בוש - מוערכת ב-80 מיליארד דולר; ההצעה כוללת סיוע של מיליארד דולר לישראל; התקציב אושר בהליך מזורז על רקע התמיכה במדיניות בוש


הקונגרס האמריקאי אישר את הצעת תקציב המלחמה של הנשיא בוש, בהיקף של כ-80 מיליארד דולר. בכך הצטרף בית הנבחרים לסנאט, שאישר את הצעת התקציב ביום שישי. הצעת התקציב צפויה להיחתם סופית על ידי הנשיא בוש והיא כוללת מימון הוצאות המלחמה, סיוע הומניטרי, סיוע זר וביטחון פנים. התקציב כולל גם סיוע של מיליארד דולר לישראל, כצפוי.

אישור הצעת התקציב נעשה בתהליך מזורז, על רקע התמיכה הרחבה לה זכתה מדיניות המלחמה של בוש בארה"ב. מספר סעיפים שהיו שנויים במחלוקת נידונו עד הרגע האחרון, וכללו תקציבי מחקר בתחום החקלאות והאוקיינולוגיה. מחלוקת נוספת התגלעה באשר לשיקול הדעת שיכול הממשל להפעיל בנוגע לשימוש בכספים שאושרו. בוש ביקש כי לממשל תהיה שליטה מלאה ב-60 מיליארד דולר מתוך 63 מיליארד דולר שהוקצו טובת הפנטגון, אולם הקונגרס אישר שליטה מלאה ב-15 מיליארד דולר בלבד. המחוקקים דרשו גם כי בוש יודיע לבתי הנבחרים חמישה ימים מראש על כל הוצאה מתוכננת של התקציב.

התקציב מורכב בעיקרו מ-62.4 מיליארד דולר שנועדו לממן את הוצאות הפלישה לעיראק והמלחמה בטרור העולמי באשר הוא. בנוסף כלל סעיפי סיוע לענפים ותעשיות שנפגעו מהמלחמה ומהטרור, כולל חברות התעופה, יצרניות ספינות, חברות שילוח וחקלאים.

התקציב כלל 2.5 מיליארד דולר המיועדים לשיקום עיראק ומתן סיוע הומניטרי; 2.2 מיליארד דולר לממשלי המדינות בארה"ב וכוחות לשעת חירום; 2.9 מיליארד דולר לענף התעופה; 8 מיליארד דולר בסיוע חוץ וחיזוק מערך האבטחה הדיפלומטי של ארה"ב בעולם. סעיף זה כולל סיוע של מיליארד דולר לישראל, מיליארד דולר לטורקיה, ולמדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully