וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מעניקה דירוג AA ו-A לאיגרות חוב של אלבר בהיקף של 63 מיליון שקל

אלי דניאל

13.4.2003 / 10:24

הגיוס ייעשה באמצעות חברה ייעודית - אלבר בטוחות 20, שתוקם במיוחד לשם כך; האג"ח יונפקו לתקופה של 48 חודשים; אלבר תגבה את איגרות החוב בחוזי חכירה תפעולית

חברת הדירוג הישראלית מעלות, העניקה היום דירוג AA ו-A לאיגרות החוב בהיקף של 63 מיליון שקל אותן מתעתדת להנפיק בקרוב חברת הליסינג אלבר, באמצעות החברה הייעודית - אלבר בטוחות 20, אותה היא תקים לשם כך. אלבר מתכוונת לגבות את איגרות החוב בחוזי חכירה תפעולית בגין שירות מלא. הזכויות בחוזי החכירה יימכרו מאלבר לחברה הייעודית, ובמקביל, הרכבים המוחכרים ישועבדו לטובת חברה זו.

האנליסט הדר לוין העניק לאיגרות החוב מסדרה א' אותן תנפיק החברה, דירוג AA. איגרות חוב אלה (איגרות עיקריות) יהוו 87% משווי התשלומים המאוגחים. איגרת החוב מסדרה ב' (איגרת משנית) אשר תהווה כ-5% מהיקף ההנפקה זכתה לדירוג A. כמו כן, 6% מהיקף הגיוס יכלול איגרות חוב מסדרה ג' (איגרות נחותות) ו-2% ייצברו כ-Overcollateral במשך כל תקופת האג"ח.

לוין מציין כי כרית הביטחון הנדרשת לעסקה היא של 13% לאג"ח מסדרה א' ו-8% לאג"ח מסדרה ב'. לדבריו, כרית הביטחון תשמש לכיסוי הפסדי הון שעלולים להיווצר בעת מימוש כלי רכב לפני תום חיי העסקה - 48 חודשים ממועד ההנפקה. לוין גזר את כרית הביטחון ממדיניות אלבר לתפיסת רכבים, חודשיים ממועד הפיגור הראשוני בתשלום, לכל המאוחר, וממימוש רכבים במהלך 60 יום ממועד התפיסה או מקבלת הרכב במקרה של החזרה. בנוסף לכרית הביטחון, אלבר תפקיד ביום ההנפקה בחשבונה של החברה הייעודית סכום של 350 אלף שקל אשר ישמש, במידת הצורך, לכיסוי פיגורים הנובעים מסיבות טכניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully