וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית מוצרי פלדה יפאנית תהיה החברה הזרה הראשונה שתנפיק את מניותיה בסין

דפנה מאור

13.4.2003 / 10:20

מדד בורסת שנחאי זינק ב-16% מתחילת השנה בשוק השני בגודלו באסיה; יוניליבר ו-HSBC צפויים לבצע הנפקה



יצרנית מוצרי הפלדה היפאנית, נינגבו טונגמואו, תהיה החברה הזרה הראשונה שתנפיק את מניותיה בסין. שוק המניות של סין הוא השני בגודלו באסיה, אחרי יפאן. הנפקתה של נינגבו מתוכננת להתבצע בתוך חמישה חודשים, בהתאם לתנאי השוק.



רשות ני"ע של סין העניקה אישור למכירת 45 מיליון מניות של נינגבו למשקיעים מקומיים. ההנפקה צפויה לגייס כ-48 מיליון דולר לכיסי החברה, הנמצאת בבעלות רוב של מיטסומי ספיישל אלוי אינדסטרי. בעקבותיה של נינגבו צפויים ללכת גם יצרנית המזון האירופית יוניליבר, HBSC ובנק אוף איסט אסיה.



65 מיליון מתושבי סין נוהגים להשקיע במניות, בשוק ששוויו הכולל 530 מיליארד דולר - ואשר נחשב לשוק צמיחה מבטיח. מדד בורסת שנחאי זינק ב-16% מתחילת השנה. עד השנה שעברה היו מוטלות על פעילות של משקיעים זרים וחברות זרות מגבלות קשות בשוק הסיני, אולם לאחר הצטרפותה של סין לארגון הסחר העולמי (WTO) נדרש הממשל להקל בהגבלות אלו.



לחברות זרות בסין מותר היום למכור מניות למשקיעים מקומיים - בין אם הן נקובות במטבע המקומי, יואן, ובין אם הן נקובות בדולרים. בנובמבר פתחה סין את שוק המניות המקומי, שבו נסחרות 1,300 חברות, למשקיעים מוסדיים זרים - לראשונה בתולדותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully