וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב שוקלת להגיש תביעה אזרחית נגד מורגן סטנלי

סוכנויות הידיעות

13.4.2003 / 11:46

בגין הקצאות לא חוקיות של מניות בהנפקות; ממסמכים שהגיש לרשות ניירות ערך ביום שישי עולה כי בית ההשקעות קיבל "הודעת וולס", המודיעה לו על הכוונה להגיש אישומים

רשות ני"ע בארה"ב שוקלת להגיש תביעה אזרחית נגד מורגן סטנלי בגין הקצאות לא חוקיות של מניות בהנפקות ראשונות. ממסמכים שהגיש בית ההשקעות ל-SEC ביום שישי עולה כי קיבל "הודעת וולס", המודיעה לו על הכוונה להגיש אישומים.

כתב האישום יוגש במסגרת חקירה מתמשכת שעורכות הרשויות בארה"ב לגבי נוהג ה"Laddering", במסגרתו הבטיחו בנקי ההשקעות כי המניות הנמכרות בהנפקה ראשונה לציבור יעלו ביום הראשון, על ידי התניית מכירתן בכך שהמשקיעים יוסיפו לרכוש מניות גם לאחר ההנפקה. Laddering אסור באופן מפורש בחוק האמריקאי.

הטענה נגד בתי ההשקעות היא שהם יצרו ביקוש מלאכותי למניות בהנפקות ראשונות, במיוחד בתחום הטכנולוגיה. הרשויות מאשימות את הבנקים במניפולציה של שוק המניות, אשר פגעה במשקיעים הרגילים שלא יכלו לרכוש מניות בהנפקות עצמן.

בנקי ההשקעות גודלמן סאקס וג'יי.פי מורגן קיבלו "הודעת וולס" בשנה שעברה, ועקב כך גברו ההערכות כי גם מורגן סטנלי צפוי לקבל הודעה זו. בחקירה נגד מורגן סטנלי נבדקו ההנפקות של אוונקס, אוויצ'י וטרנסמטה. הנפקת אוונקס עלתה ב-378% ביומה הראשון; אוויצ'י עלתה ב-212%; טרנסמטה עלתה ב-115%.

מורגן סטנלי היה שני רק לגולדמן סאקס בשוק ה-IPO בשנים 1999-2000, בהן התבצעו ההנפקות שנחקרו. השניים גרפו מאות מיליוני דולרים מדמי ייעוץ להנפקות אלו.

הבנק CSFB יישב לפני כשנתיים האשמות כי הקצה באופן לא הוגן מניות בהנפקות ראשונות, וכי גבה מלקוחותיו עמלות מופרזות תמורת הקצאות מבוקשות. הבנק שילם קנס של 100 מיליון דולר, ולא הודה באשמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully