וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באי.בי.אי לא משנים התחזיות לאגיס ל-2003 למרות כניסת תרו לתרופת ה-Ammonium Lactate Cream; המניה מאבדת 2.7%

אילן מוסנאים

13.4.2003 / 12:21

התרופה הניבה לאגיס מכירות של כ-15 מ' ד' ב-2002; תחרות במוצר היתה צפויה; אגיס תקבל בחודשיים הקרובים אישורי FDA חדשים ותמשיך במומנטום החיובי;



מניית אגיס , שנהנתה בשנה האחרונה ממומנטום חיובי ורשמה עליות של יותר מ-150% עקב השיפור בדו"חותיה ושורה של הודעות חיוביות, מתממשת ההיום ויורדת ב-2.7%, לאחר שכבר רשמה ירידה של כ-5% במהלך הבוקר, וזאת עקב תחרות מפתיעה מצד חברת תרו באחת התרופות המשמעותיות שלה.



תרו דיווחה ביום חמישי האחרון כי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק תרופת ה-Ammonium Lactate Creamבמינון של 12%, המיועדת לטיפול בבעיות עור כדוגמת Xerosis ו-Ichthyosis Vulgaris.



התרופה הינה הגירסה הגנרית של תרופת ה-Hydryn Cream, של בריסטול מאיירס, שמכירותיה ב-2001 הוערכו בכ-40 מיליון דולר. האנליסטית אלה אלקלעי מאי.בי.אי מעריכה כי ב-2002 הסתכם השוק של התרופה בכ-34 מיליון דולר, והוא הניב לאגיס מכירות של כ-15 מיליון דולר עם רווחיות גולמית של כ-70%.



אלקלעי מעריכה כי כניסתה של תרו תפגע בנתח השוק של אגיס וכן ברווחיות המוצר. עם זאת, ומכיוון שמדובר בתרופה עם נתח שוק קטן יחסית, היא לא צופה שתרו תפתח במלחמת מחירים חריפה מדי.



אלקלעי מציינת, כי התגובה של מניית אגיס הגיונית על רקע העליות הפרועות בה בתקופה האחרונה, ולנוכח חדשות לא טובות עבור החברה. עם זאת, היא טוענת כי מי שחושב שמחיר מניית אגיס יקר מדי לא חיכה להודעה של תרו, והאנליסטים של נשואה זנקס ואילנות בטוחה כבר הפחיתו את המלצתם למניה. לעומת זאת, אומרת אלקלעי, מי שבונה על המשך ההתפתחויות בחברה, הידיעה על תרו לא אמורה לגרום לו למכור את המניה.



אלקלעי מציינת, כי התחרות באגיס בתרופה זו היתה צפויה, ולכן היא אינה משנה את התחזיות לחברה ל-2003. היא מעריכה שצבר ההודעות החיוביות של אגיס בחודשים האחרונים יימשך, ולכן היא מאמינה שגם המומנטום החיובי של המניה יימשך. אלקלעי סבורה שכבר בחודשים מאי ויוני הקרובים תקבל החברה אישור לשווק מוצר אחד או שניים חדשים.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully