וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבלנות של אדי שלו השתלמה: בסיס השווי לפיו מתבצע הגיוס של סקופוס - 30 מיליון דולר בלבד

צורי דאר

13.4.2003 / 13:20

כך נודע ל-TheMarker; מקורות המקורבים לעסקה: השווי הסופי ייגזר מעמידה באבני דרך - בכללן הגדלת ההכנסות בכ-50% ומעבר לרווחיות ב-2003 - וצפוי להיות גבוה יותר



גם חברת סקופוס (Scopus), שרשמה הכנסות של כ-26 מיליון דולר ב-2002, נאלצת להתיישר עם המציאות של חיתוך עמוק בשווי החברות. ל-TheMarker נודע כי גיוס ההון הפרטי אותו משלימה סקופוס בימים אלה נעשה לפי שווי חברה של כ-30 מיליון דולר לפני הכסף בלבד.



כזכור, בסוף השבוע שעבר דיווחה חברת המידע להיי-טק כי סקופוס עומדת להשלים בשבועות הקרובים סבב גיוס של 10 מיליון דולר. את הסבב תוביל קרן ההון סיכון ג'נסיס פרטנרס, המנוהלת על ידי אדי שלו, וכן ישתתפו בו משקיעים חדשים נוספים ומשקיעים קיימים.



סקופוס, העוסקת בפיתוח פתרונות וידיאו דיגיטלי, מנסה מאז סוף 2001 לגייס כ-20 מיליון דולר. דוד מחלב, מנכ"ל סקופוס, אמר ל-TheMarker לאחרונה, שהגיוס התעכב במשך שנה וחצי כיוון שבעלי המניות הקיימים לא הגיעו להסכמה עם משקיעים חדשים בסוגיית שווי החברה. לאחרונה, כך מתברר, התפשרו בעלי המניות על שווי זעום הדומה לסך הכנסותיה, כ-30 מיליון דולר - מה שמשקף לחברה מכפיל הכנסות 1 בלבד.



עם זאת, אמרו מקורות המקורבים לעסקה, כי 30 מיליון דולר הינם רק בסיס השווי, אולם השווי הסופי ייגזר מעמידה באבני דרך - בכללן הגדלת ההכנסות בכ-50% ומעבר לרווחיות ב-2003 - וצפוי להיות גבוה יותר.



המעניין הוא שחברות עם הכנסות נמוכות משמעותית מסקופוס גייסו במהלך 2002 לפי שוויים גבוהים יותר. מלנוקס גייסה 56 מיליון דולר לפי שווי של כ-190 מיליון דולר לפני הכסף, אטריקה גייסה 75 מיליון דולר לפי שווי של כ-90 מיליון דולר לפני הכסף, ופי קיוב גייסה 40 מיליון דולר לפי שווי של כ-65 מיליון דולר לפני הכסף.



גורם בתעשיית ההון סיכון ביקש לשים את הכנסותיה הגבוהות של סקופוס בפרופורציות: "סקופוס מתחרה כיום בשוק גדול וקשה. זו חברה עם מערך מכירות מוצלח, אבל הטכנולוגיה שלה אינה מהפכנית ואין לה את מוצרי הדור הבא בתחום הווידיאו. פוטנציאל הצמיחה של סקופוס מוגבל, ועל כן שווי של 30 מיליון דולר במכפיל הכנסות 1 בהחלט מתקבל על הדעת".



סקופוס עוסקת בפיתוח ושיווק פלטפורמות לדחיסה, ריבוב והצפנה של מאות ערוצי וידיאו דיגיטליים על גבי רשתות פס רחב - המשמשת לשידורי לוויין, כבלים ומפעילי שירותים. החברה הוקמה ב-1995 כחברה בת של תדיראן וקונצרן כור, על בסיס החטיבה הצבאית של תדיראן שעסקה בהצפנת שידורי וידיאו.



סקופוס סיפקה את תשתיות השידור הדיגיטלי לשידור אירועי מונדיאל 2002, שנערכו ביפאן ובקוריאה. עם לקוחות החברה נמנות רשתות שידור מובילות - בהן CBS News ,SKY בארה"ב, PCTV ו-PRAMER /Liberty Media בדרום אמריקה, BBC ו-Retevision באירופה, חברות טלקום כפראנס טלקום, דויטשה טלקום, קוריאן טלקום ואחרות.



בפברואר 2001 גייסה החברה 17.4 מיליון דולר לפי שווי חברה של 75 מיליון דולר אחרי הכסף. הסבב הובל בידי קרן פיטנגו והשתתפו בו ורטקס, יוסי ורדי, קרן שדות, SFKT, קטליסט ופורמולה. בעלת המניות הגדולה בחברה היא חברת כור המחזיקה בלמעלה מ-50% ממניותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully