וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים הכוללים מידע על הונו ועסקיו של סדאם חוסיין אבדו כאשר בוזזים ואזרחים פרצו לבנייני ממשל בעיראק

סוכנויות הידיעות

13.4.2003 / 13:35

בארה"ב תלו תקוות בכך שהמסמכים ישמשו כהוכחה לכך שחוסיין סיפק מימון לפעולות טרור או ביצע רכישות של נשק להשמדה המונית



מסמכים סודיים של הממשל העיראקי הופצו לכל עבר, אחרי שהבניינים שבהם היו מאוחסנים הפכו מטרה לבוזזים ולאזרחים המחפשים מידע על בני משפחה שנעלמו בתקופת שלטונו של סדאם חוסיין. המסמכים עשויים היו לספק מידע על הונו של הנשיא העיראקי ועל עסקיו, ולשמש את ארה"ב כהוכחה לכך שחוסיין סיפק מימון לפעולות טרור - או ביצע רכישות של נשק להשמדה המונית.



לפי הערכות אמריקאיות, במשך שנים נטלו לעצמם חוסיין ובני משפחתו נכסי מדינה, קיבלו תשלומי שוחד על עסקות נפט ונשק וטוו רשת של חשבונות בנק, חברות במסווה והשקעות בינ"ל בכספי מדינה.



משרד החוץ של ארה"ב העריך שהונו האישי של סדאם חוסיין עומד על שישה מיליארד דולר, אך ההערכות בכללן נעות בין מיליארד דולר ל-20 מיליארד דולר. קרול, סוכנות בילוש תאגידי מניו יורק, ששירותיה נשכרו על מנת לאתר נכסים בבעלות עיראקית ברחבי העולם אחרי מלחמת המפרץ של 1991 - העריכה בזמנו כי חוסיין מגלגל לפחות 10 מיליארד דולר במערכת הבנקאות הבינ"ל. עם זאת, סכום הנכסים שהוקפא במהלך השנים במדינות כמו ארה"ב, קנדה, בריטניה, שווייץ, צרפת ואחרות הסתכם ב-5.5 מיליארד דולר בלבד.



לטענת קרול, השקעותיו הבינ"ל של חוסיין נוהלו מז'נווה על ידי אחיו למחצה - בארזן אל-טיקריטי, אשר נעזר ברשת של עיראקים אמידים המתגוררים במדינות המערב, ואשר שוכנעו באמצעות שוחד או איומים לאפשר שימוש בחשבונות בנקים שלהם ככיסוי לכספים של סדאם חוסיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully