וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר: להפסיק שידור הפרסומת של חברת החשמל

כתב וואלה! עסקים

13.4.2003 / 13:50

האיגוד דורש שחברת החשמל תשנה את התשדיר, כך שלצרכנים יהיה ברור שהגידול בחשבונות החשמל שלהם השנה נובע מהעלאות בתעריפים

איגוד לשכות המסחר דורש להפסיק את שידור תשדיר השירות האחרון שהפיקה חברת החשמל אשר מתייחס לגידול בצריכת החשמל של הצרכנים בשנת 2002. לחלופין דורש האיגוד כי חברת החשמל תשנה את התשדיר, כך שלצרכנים יהיה ברור שהגידול בחשבונות החשמל שלהם השנה לעומת השנה החולפת נובע, רובו ככולו מהעלאות בתעריפי החשמל.

יוסי שוסטק, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר אומר בפנייה למנכ"לי ערוצי הטלויזיה השונים כי חברת החשמל מפרסמת באחרונה בטלויזיה תשדיר שירות הבא, כביכול, לסכם את צריכת החשמל של הצרכנים בהשוואה לשנה קודמת.

"המסר האחד והיחיד העובר לאורך כל התשדיר הוא שצריכת החשמל השנה גבוהה יותר מזו של השנה הקודמת אך ורק כתוצאה מהוספת מכשירים חשמליים לבית. מעניין, אגב, שגידול זה ברכישת מכשירים חשמליים לבית, אליבא התשדיר, קורה בשנה שבה צריכת מוצרים ברי קיימא במשק דווקא פחתה ב- 6.2 אחוזים", נאמר בפנייה.

לדברי שוסטק המסר הסמוי לצרכן באותו תשדיר הינו- אם קבלת חשבונות חשמל "מנופחים" לעומת שנה שעברה, דע לך שאתה, הצרכן, אחראי לכך.

שוסטק מדגיש בפנייה כי מסר זה הוא מסר מטעה, שבא לכסות על העובדה הפשוטה כי הגידול בחשבונות החשמל השנה נובע בעיקר מהתייקרויות של כ- 24.5 אחוזים בתעריפי החשמל במהלך 2002.

לטענת איגוד לשכות המסחר חוק הגנת הצרכן מטיל אחריות מפורשת על הטעיה בפרסומות הן על העסק המפרסם והן על מפיץ הפרסום, במיוחד במקרה כזה בו הפרסומת מטעה על פניה, וכאמור, במקרה זה יש להוריד התשדיר או לשנותו.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי טקסט התשדיר של החברה הוא מאוד חד משמעי: ההתייחסות היא לצריכת החשמל ולא לחשבון החשמל. הצורך בתשדיר עלה, כיוון שמתברר שלקוחות החשמל אינם מחברים בין כמות החשמל שהם צורכים לבין חשבון החשמל. התשדיר מבהיר, שללקוח החשמל יכולה להיות שליטה על כמות הצריכה שלו.

"העובדות הן, שצריכת חשמל היא פונקציה של שימוש במכשירים ואין לה קשר כלשהו למחיר החשמל או לשינוי התעריפים. יודגש, שחברת החשמל מקפידה מאוד בסמנטיקה, כדי לא ליפול לבורות, שאחרים, מסתבר, נופלים בהם, רק כדי לנגח שלא לצורך. ועל כך צר לנו מאוד. כמו כן יצוין, שחברת החשמל אינה מעלה (או מורידה) את תעריף החשמל. על גובה התעריף אחראית הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל והיא שקובעת אותם".

בחברת החשמל הוסיפו כי "טוב היו עושים אנשי איגוד לשכות המסחר, אילו היו שמים ליבם לפרטים והיו מדייקים בדבריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully