וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את הצעת אולמרט להשאיר את מספר ההיתרים להעסקת עובדים זרים ב-2003 על 61 אלף

TheMarker

13.4.2003 / 14:06

אולמרט: החלטה זו נחוצה כדי לאפשר היערכות מתאימה של יחידת הסמך, החיונית להבטחת יכולתה של הממשלה להביא מהשנה הבאה לצמצום במספר העובדים הזרים המועסקים בארץ



הממשלה אישרה היום את הצעתו של מ"מ ראש הממשלה ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, בדבר העסקת עובדים זרים. הוחלט להותיר את מספרם המירבי של ההיתרים להעסקת עובדים זרים בכל הענפים (למעט בענף הסיעוד) בשנת 2003 ברמה שהיתה קיימת בשנת 2002, כלומר 61,000 - מהם 30,000 בענף הבניין, 28,000 בענף החקלאות ו-3,000 בתעשייה.



עוד הוחלט, בהתאם ליעד ארוך הטווח של צמצום מספר העובדים הזרים בכוח העבודה בישראל, כי בשנת 2004 מכסת ההיתרים בכל הענפים (למעט סיעוד) תפחת ב-13,000 היתרים לעומת המכסה של שנת 2003, ותעמוד על 48,000 בסך הכל.



בדברי ההסבר נאמר כי "החלטת הממשלה מיום 2.9.01 קבעה, בין היתר, יעדים לצמצום מספר ההיתרים להעסקת עובדים זרים בישראל לגבי השנים 2003-2005. יעדים אלה קבעו הפחתה של המספר המירבי של ההיתרים בקצב של 10,000 בכל שנה. ברור כיום שלא ניתן לעמוד ביעדים האמורים. כל ההיתרים שניתנו בשנת 2002 בענפי הבניין והחקלאות פוקעים ביום 31.3.03. הטיפול בבקשות לשנת 2003 טרם הושלם, מסיבות ארגוניות שונות. בינתיים אמורה להתבצע רפורמה ארגונית בתחום הטיפול בעובדים הזרים, אשר מקשה על תהליך הטיפול בבקשות כרגיל".



באותה החלטה אימצה הממשלה את ההמלצות של הוועדה הבין-משרדית בנושא עובדים זרים והקמת רשות הגירה. בהמשך לכך, הממשלה החליטה (30.7.02) להקים לאלתר במשרד העבודה והרווחה יחידת סמך, שבה ירוכזו הסמכויות לטיפול בעובדים הזרים - עד הקמתה של רשות ההגירה כאמור.



יחידת הסמך אמורה לקום ב-1 במאי 2003, המועד שבו תקבל תוקף הוראת החוק המקנה למנהל היחידה ("הממונה"), בין היתר, את הסמכויות לעניין מתן היתרים להעסקת עובדים זרים - אשר מצויות כיום בידי שירות התעסוקה.



המעבר הארגוני צפוי להתרחש בעיצומה של תקופת הטיפול בבקשות להיתרים לשנת 2003. הממשלה מציעה, כאמור, לפשט את תהליך הטיפול בבקשות אלה על ידי הותרת מכסת ההיתרים שהיתה בשנת 2002 על כנה גם בשנת 2003.



השר אולמרט אומר כי החלטה זו נחוצה על מנת לאפשר היערכות מתאימה של יחידת הסמך, דבר שהוא חיוני לשם הבטחת יכולתה של הממשלה להביא החל בשנה הבאה לצמצום הלכה למעשה במספר העובדים הזרים המועסקים בישראל. אולמרט מוסיף ואומר כי במצב הקיים כיום, ניסיון להביא להפחתה במכסת ההיתרים במהלך השנה הנוכחית לא היה משיג צמצום במספר הכולל של העובדים הזרים השוהים בישראל, חוקיים ובלתי חוקיים - אלא רק מגדיל את מספר הבלתי חוקיים.



עוד מוסיף אולמרט כי החלטה זו אין משמעה פתיחת הגבול לכניסת עובדים זרים חדשים: "מדיניות "השמיים הסגורים" שהונהגה לגבי כל ענפי המשק למעט ענף הסיעוד, בעקבות החלטה מיום 30.7.02, מוכיחה את עצמה ואין כוונה לסגת ממנה".



החלטה זו מתיישבת, אומר אולמרט, גם עם החמרת האכיפה כלפי מעסיקים של עובדים זרים שלא כדין וכלפי הגורמים המעורבים, שהיא תוצאה של הגידול העצום שחל לאחרונה במשאבים ובמספר המפקחים והתובעים הפליליים הפועלים בתחום זה במשרד העבודה והרווחה (כיום - משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה) וכן תוצאה של פעילות מנהלת ההגירה של משטרת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully