וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות עוברת לפסים אישיים: מאיימת להגיש תביעה אישית נגד המפקח על הביטוח וסגנו

אמיר טייג

13.4.2003 / 14:16

עורכי הדין של קרנות הפנסיה וההסתדרות טוענים כי דברי המפקח על דיווח מוטעה של גירעון אקטוארי הם בגדר לשון הרע, וכי "התרעה נוספת לא תישלח"



ההסתדרות וקרנות הפנסיה מאיימות היום בהגשת תביעה אישית נגד המפקח על הביטוח, אייל בן שלוש, ונגד סגנו, רמי דיין. עורכי הדין של ההסתדרות שלחו בימים האחרונים מכתב לבן שלוש ודיין, בו הם מזהירים את השניים כי הם מבצעים "עוולות נזיקיות שונות לרבות הוצאת לשון הרע מהסוג החמור ביותר" נגד ההסתדרות, וזאת כאשר הם נוקבים בנתונים מנופחים בנוגע לגירעונות הקרנות. עוד כותבים עורכי הדין כי "התרעה נוספת לא תישלח" לפני הגשת התביעה.



בהסתדרות מציינים כי במשרד האוצר יצאו לתקשורת בטענות לפיהן הדו"חות הכספיים של הקרנות אינם מדויקים, וכי נציגי הקרנות יזומנו לבירורים בעניין זה. בפועל, טוענים בהסתדרות, ה"בירורים" התבררו כפגישות עבודה שוטפות, בהן נדונו עניינים אחרים לחלוטין. "יש לראות בחומרה רבה את ניסיונכם למעט מן התוצאות הכספיות הטובות שהשיגו קרנות הפנסיה, על ידי הפרחת טענות חסרות כל בסיס", נכתב במכתב ההתרעה.



עורכי הדין בעז בן צור וישראל וולנרמן כותבים במכתבם כי "מניעי ההכפשה ברורים לנו - התוצאות הניהוליות הטובות הבאות לידי ביטוי בדו"חות הכספיים והירידה המשמעותית בהיקף הגירעונות האקטואריים, מעמידות את ניסיונותיכם להדיח את מנהליהן של קרנות הפנסיה (זאת כביכול לשם שיפור הניהול) באור מגוחך".



בהסתדרות טוענים כי ניסיונות האוצר להציג את קרנות הפנסיה כסובלות מגירעונות אקטואריים גדולים פי 3 מהיקף הגירעונות האמיתי - ע"י חישובים בהם נטען כי ערך ריבית השוק הוא 3.5% למרות שבפועל ריבית השוק ב-2003 עומדת בינתיים על 5.7% - חורגים מהגבולות הלגיטימיים של מאבק פוליטי, ובכוחם ליצור פאניקה מיותרת בקרב עמיתי הקרנות.



מנגד טוענים באוצר כי נוכח הביטול הצפוי של הנפקת האג"ח המיועדות שמעניקות לקרנות הפנסיה את התשואה המובטחת הגבוהה מריבית השוק, על הקרנות לבצע היוון לפי מקדם נמוך יותר המשקף את ריבית השוק הממוצעת על פני שנים. עוד טוענים באוצר כי רמת הריבית היום גבוהה יחסית ואי אפשר להניח כי מצב זה יימשך גם בטווח הארוך. כמו כן, באוצר מציינים כי הריבית הגבוהה הגלומה באג"ח המיועדות משקפת הטבה שהמדינה מעניקה לקרנות אלו ואינה מובנת מאליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully