וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנושים הבלתי מובטחים בתבל: ח.מר הפרישה השנה 20% מחוב תבל - יוכמן מציע בינתיים 60% בלבד

ערן גבאי

13.4.2003 / 14:30

ח.מר הפרישה 9 מיליון שקל כבר ברבעון הראשון של 2002 בגין חוב תבל; הנושים הבלתי מובטחים טרם נתנו את הסכמתם להסדר הנושים בתבל ודורשים את השלמת מלוא החוב מדסק"ש ו-UPC



חברת ח.מר, אחת משני הנושים הבלתי מובטחים הגדולים של תבל, לא הגדילה בדו"חותיה השנתיים את ההפרשה בגין היקף החוב של חברת הכבלים תבל כלפיה, הנאמד בכ-46.5 מיליון שקל.



ח.מר, הנמצאת בשליטת חיים מר, דיווחה כבר ברבעון הראשון של 2002 על הפרשה בסך של 9 מיליון שקל בגין חובותיה של תבל. מאז לא הגדילה ח.מר את ההפרשה בגין החוב.



בחברה נוהגים לציין בדו"חות כי החוב האמור אינו כולל תביעות כספיות נוספות הנובעות מאי קיום הזמנות לאספקת מוצרים, ונזקים אחרים שנגרמו לחברה בשל אי עמידת תבל בהסכמים בין הצדדים.



באפריל 2002 הגישה ח.מר לרו"ח צבי יוכמן, הנאמן של תבל, את דרישת החוב שלה על סך 46.5 מיליון שקל.



על פי הסדר הנושים בתבל שפרטיו נודעו עד כה, אמורים הנושים הבלתי מובטחים לקבל כ-60% מחובם. עם זאת, הנושים הבלתי מובטחים טרם נתנו את הסכמתם להסדר הנושים בחברת הכבלים וממשיכים להערים קשיים בדרישה לקבל את מלוא החוב.



על פי היקף ההפרשה שביצעה ח.מר בחוב תבל, כ-20%, ניתן להסיק שבח.מר מאמינים כי יוכלו להחזיר כ-80% מהחוב.



שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה אלשייך, אישרה ליוכמן פעם נוספת להאריך את צו הקפאת ההליכים לתבל עד ה-16 ביוני. יוכמן ציין בדו"ח האחרון שהגיש לבית המשפט כי גיבש הצעת הסדר פשרה בתבל, ועמד להגיש אותה לבית המשפט ולבקש את אישורו לכינוס אסיפות נושים ובעלי מניות לצורך אישור ההסדר. יוכמן החליט, לבסוף, להיענות לבקשתם של נציגי הנושים הבלתי מובטחים בוועדת ההיגוי - ולעכב את הגשת הבקשה בכשבועיים.



ועדת הנושים הבלתי מובטחים דרשה לפני ימים אחדים במכתב רשמי את השלמת החוב לקבוצת הנושים הבלתי מובטחים בתבל מבעלי המניות בתבל - דסק"ש ו-UPC. הוועדה רואה בבעלי המניות כנושאים באחריות למצבה ולחובותיה של תבל, ודורשת את התגייסותם להשלמת תשלום החוב המלא לנושים הבלתי מובטחים.



הכנסות ח.מר ב-2002 ירדו ב-47% ל-375.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-700.7 מיליון שקל ב-2001. החברה נפגעה מהירידה בהיקפי הפעילות של החברות הבנות, ומהפסקת העבודה עם חברת YES.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully