וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הענק של אלסינט ומלונות ים סוף: החכירו לקבוצת אקור מלון בלונדון בתמורה לכ-120 מיליון ליש"ט

אלי דניאל

13.4.2003 / 17:33

מלון שואו פארק פלאזה, בו 310 חדרים ובעל דירוג 4 כוכבים דה-לוקס, הוחכר לאקור ל-25 שנה; לקבוצה הצרפתית ניתנה אופציה לחכור את המלון ל-2 תקופות נוספות בנות 15 שנה



חברת אלסינט , הנמצאת בשליטת אלביט הדמיה , חתמה ביחד עם שותפותיה בחברת SHH (הנקראת Shaw Hotel Holdings) בה היא מחזיקה ב-35% מהזכויות - קבוצת מלונות ים סוף (35%) וקבוצת דלאל (30%) - על עסקת ענק עם קבוצת המלונאות הצרפתית אקור (Accor).



כך, במהלך חודש ינואר האחרון הגיעו הצדדים להסכם על פיו תחכיר SHH לאקור את מלון שואו פארק פלאזה שבלונדון, לתקופה של 25 שנה. דמי החכירה עליהם הסכימו הצדדים הועמדו על 4 מיליון ליש"ט לשנה, למשך ארבע השנים הראשונות, כאשר לאחר מכן ולמשך יתרת תקופת החכירה יתעדכנו דמי השכירות כלפי מעלה בשיעור של כ-2%, בכל שנה. בסך הכל עתידה עסקה זו להניב ל-SHH הכנסות בהיקף העולה על 120 מיליון ליש"ט.



מלון שואו פארק פלאזה, אשר היה רשום בספריה של SHH בתום שנת 2002 לפי עלות של 46 מיליון ליש"ט, כולל 310 חדרים והוא בעל דירוג של 4 כוכבים דה לוקס. דמי השכירות בגין המלון ישולמו אחת לרבעון, מראש, והם מובטחים בפיקדון ע"ס של 2.5 מיליון ליש"ט. לאקור ניתנה האופציה להאריך את ההסכם בשתי תקופות נוספות בנות 15 שנה כל אחת.



ל-TheMarker נודע כי SHH קיבלה מתאגיד בנקאי אשראי בהיקף של כ-60 מיליון ליש"ט כנגד שעבוד המלון ודמי החכירה הצפויים להתקבל ממנו על פי ההסכם. אשראי זה שימש לפירעון הלוואה בהיקף של כ-24 מיליון ליש"ט שנתקבלה מבנק הפועלים , והיתרה התחלקה בין השותפים ב-SHH.



עוד נודע כי המזומנים אותם קיבלה אלסינט בגין חלקה באשראי שהעמיד התאגיד הבנקאי, ביחד עם המזומנים אותם קיבלה בגין מכירת מפעל המכלולים במעלות לסנמינה, עתידים לאפשר לה להשלים את פרויקט הבידור והסחר במרינה בהרצליה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully