וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית משותפת נגד שלוש חברות הסלולר בטענה כי הן גובות תעריף לא הוגן להודעות SMS

אסף ברגרפרוינד

13.4.2003 / 18:02

התביעה מוערכת ב-90 מ' ש'; בתובענה נטען כי הן גובות 38 אגורות בתוספת מע"מ בגין כל SMS נכנס, למרות שעל פי הוראות הרישיון החיוב המקסימלי הוא 9 אגורות



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול תובענה ייצוגית המוערכת ב-90 מיליון שקל נגד שלוש חברות הסלולר הגדולות. בתובענה שהוגשה נגד חברות פרטנר, סלקום ופלאפון נטען כי הן גובות תעריף לא הוגן ולא סביר עבור הודעות SMS נכנסות והודעות הנשלחות למנוי שלהן ממנוי ברשת אחרת.



בתובענה נטען כי חברות הסלולר מנצלות את כוחן המונופוליסטי וגובות 38 אגורות בתוספת מע"מ בגין כל SMS הנכנס לרשת שלהם, וזאת למרות שעל פי הוראות הרישיון שקיבלו ממשרד התקשורת, החיוב המקסימלי אותו הן יכולות לגבות על הודעת SMS נכנסת הוא 9 אגורות בתוספת מע"מ.



בתובענה נכתב כי שיטת התעריפים שבה נוקטות החברות בנוגע להודעות SMS הנשלחות מרשת אחת לרשת סלולרית אחרת, היא זהה ובנויה משני תעריפים. התעריף הראשון, השונה מחברה לחברה, נע בתחום של 9 עד 24 אגורות בתוספת מע"מ להודעה, והוא משולם לחברה ממנה המנוי שולח את ההודעה.



בנוסף, מחויב הלקוח בתשלום בגין עמלת קישור לרשת האחרת. התעריף זהה בכל החברות ועומד על 38 אגורות בתוספת מע"מ, והוא מועבר לחברה של הנמען. מדובר, לטענת מגישי התובענה, בתעריף בלתי סביר שבא לעולם כתוצאה מתיאום אסור בין שלוש חברות הסלולר.



את התובענה הגישו שלושה לקוחות של שלוש החברות באמצעות עורכי הדין אילן צ'רסקי וניב גלנטי. בתובענה נטען כי שלוש החברות כרתו הסכמים ביניהן שעניינם קביעת מחיר אחיד של 38 אגורות בתוספת מע"מ לכל הודעה נכנסת של SMS.



בתובענה נטען כי מבדיקות שנערכו על ידי המחלקה הכלכלית של משרד התקשורת עולה כי חברות הסלולר בחו"ל אינן נוהגות לגבות מחיר נוסף עבור הודעת SMS, אשר נכנסת אליהן ממנוי ברשת אחרת. טרם הוגשה תגובת החברות הסלולריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully