וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפיק מיכאל תפוח ישלם לצלמת נעה זני-לוין 20 אלף שקל בגין הפרת זכויות יוצרים

רוני קורן-דינר

13.4.2003 / 18:08

זאת לאחר שהחברה שבבעלותו המון הפקות הפרה הסכם רשיון מוגבל לשימוש בצילומי הזמרת דנה ברגר שמיוצגת על ידו ואשר צולמו על ידי זני-לוין



חברת המון הפקות, שבבעלות האמרגן והמפיק מיכאל תפוח, תשלם לצלמת נעה זני-לוין 20 אלף שקל בגין הפרת זכויות יוצרים; כך קבעה לאחרונה שופטת ביהמ"ש השלום בתל אביב, שושנה אלמגור.



בשנת 1998 צילמה זני-לוין את הזמרת דנה ברגר לתיק העבודות שלה. תפוח, המייצג את ברגר, התלהב מהתמונות וביקש רשות להשתמש בהן בפרסומים שונים לטובת קידום המכירות של הזמרת. הצלמת אישרה את השימוש בתמונות למשך שנה אחת ללא תשלום, תמורת איזכור שמה על הצילומים.



מפסק הדין עולה כי חברת המון הפקות השתמשה לפחות בשתיים מהתמונות שצילמה זני-לוין בפרסומיה בעיתונים, באתר האינטרנט של החברה, בעלונים פרסומיים של מועדונים שונים וכו', ללא הקרדיט המובטח. לאחר שפניותיה לתפוח לא נענו, תבעה אותו זני-לוין באמצעות עו"ד יובל אלעני.



בהחלטתה כתבה השופטת כי לא היה ויתור על זכויות מצד הצלמת, וגם העובדה שהסכימה לשימוש בעבודותיה לצורך יחסי ציבור אין בה כדי לממש ויתור כזה. "לא נחה דעתי מכך שהנתבעת (המון הפקות) לא היתה מודעת לסיבות שעמדו מאחורי קבלת הצילומים ללא תשלום ובעצם התעלמותה מזכותה המוסרית של התובעת היא נהגה בחוסר תום לב", סיכמה השופטת. כאמור, חויב תפוח לשלם לזני-לוין 10,000 שקל בגין כל אחת משתי התמונות שזכויותיה לגביהן הופרו, וכן הוצאות משפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully