וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: דור כימיקלים עתידה להשלים בתוך שבועות את גיוס האג"ח שערכה בתחילת אפריל לכ-100 מיליון שקל

אלי דניאל

13.4.2003 / 18:29

מעניקה דירוג A פלוס לאג"ח בהיקף כספי של כ-71.3 מ' ש' אותן הנפיקה דור; תחום יריעות הפוליפרופילן הרב שכבתיות צפוי לצמוח בקצב של 5%-6% לשנה



חברת הדירוג הישראלית מעלות העניקה היום דירוג A פלוס לשתי סדרות איגרות החוב אותן הנפיקה יצרנית הפוליפרופילן, דור כימיקלים , בתחילת החודש הנוכחי.



דור כימיקלים הנפיקה אג"ח סטרייט בהיקף של 62.4 מיליון שקל, ןבנוסף לכך הונפקו אג"ח להמרה בהיקף של כ-9 מיליון שקל. האג"ח סטרייט נושאות ריבית צמודת מדד של 8.5% והן עומדות לפירעון בשני תשלומים שווים בחודש אפריל של השנים 2006 ו-2007. האג"ח להמרה נושאות ריבית צמודת מדד בשיעור של 7% והן עומדות לפירעון באפריל 2008.



דור ייעדה כ-37 מיליון שקל מתמורת ההנפקה לרכישה חוזרת (Buy Back) של מניותיה, בעוד שהיתרה מיועדת, בין היתר, להשקעה במתקן ההתפלה במפרץ חיפה, בו שותפה החברה.



האנליסט רונן בר-לב מציין כי המוצר העיקרי של דור בתחום הפילם - BOPP (יריעות פוליפרופילן רב שכבתיות), מאופיין בשיעורי צמיחה גבוהים יחסית, וכי חסמי הכניסה לענף, ובעיקר למוצרים בעלי ערך נוסף גבוה, גבוהים יחסית. לדברי בר-לב, תחזית המומחים בענף הפלסטיקה היא לצמיחת תחום ה-BOPP בשיעור ממוצע של 5%-6% בכל אחת מהשנים הקרובות.



בר-לב מוסיף כי בעקבות הרכישות האחרונות אותן ביצעה דור כימיקלים, יש לה נתח שוק משמעותי באירופה (23%) ובאוסטרליה (55%), ומבחינה גלובלית היא מחזיקה בנתח שוק של 9% - שנייה רק ל-Exxon-Mobil המחזיקה בנתח של 10% מהשוק העולמי. להערכת בר-לב, הפיזור הגיאוגרפי של דור תורם להקטנת הסיכון שבפעילותה.



בר-לב מדגיש לחיוב את שילובה של Bain Capital בעסקת רכישתה של טרספאפן בשלהי שנת 2002, עסקה אשר איפשרה לחברה לקבל אשראי מבנקים אירופיים מבלי שתהיה זכות חזרה אל דור. להערכת בר-לב, חברת טראופן (Treofan) בה רוכזה כל פעילות הפילם מחוץ לגבולות המדינה, תידרש לעמוד בשנים הקרובות, בראש ובראשונה, בפירעון התחייבויותיה, ועל כן הוא לא לוקח בחשבון מצב בו טראופן תשלם לבעלי מניותיה - דור וביין קפיטל, דיווידנדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully