וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע סיימה חקירתה בפרשת פלד-גבעוני: תמליץ להעמיד לדין את ראשי הקבוצה, ובהם טל יגרמן ורפי פלד

אמיר הלמר

13.4.2003 / 11:33

חשודים באי פרסום דו"חות על מנת להטעות משקיעים, ולהסתיר מהם עסקות בעלי עניין; הרשות תעביר בימים הקרובים לפרקליטות את חומר החקירה ומסקנות החוקרים * רשות ניירות ערך תשתתף במימון תביעה ייצוגית כנגד אריה גבעוני ורפי פלד



רשות ניירות ערך עומדת בפני סיום החקירה של ראשי קבוצת פלד-גבעוני: מפכ"ל המשטרה לשעבר, רפי פלד, אריה גבעוני, טל יגרמן ודוד הבי. כבר בימים הקרובים צפויה הרשות להעביר לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) את חומר החקירה ומסקנות החוקרים. המסקנות הן כי יש להעמיד את החשודים לדין בגין עבירות הטעיית ציבור המשקיעים.



חקירת הרשות נפתחה ביולי לפני כשנה, לאחר שחברות ציבוריות בקבוצה, דוגמת משב תעשיות קירור, חייל השקעות וקרן פלד, לא פירסמו את הדו"חות הכספיים שלהן לציבור עבור הרבעון הראשון של 2002.



ב-22 ביולי נעצרו ראשי הקבוצה על ידי הרשות, ומחומר החקירה שנאסף אז והוצג בבקשות המעצר, התברר כי ראשי הקבוצה הוציאו כספים רבים מתוך החברות הציבוריות לחברות פרטיות בבעלותם ולאחר מכן לכיסם הפרטי.



הרשות חשדה כי אי פרסום הדו"חות ע"י החברות נועד להטעות משקיעים, ולהסתיר מהם את עסקות בעלי עניין והעברות כספים מחברות הקבוצה לחברות פרטיות. החברות, טענו ברשות, סירבו לערוך את דו"חותיהן על פי כללי חשבונאות מקובלים, כפי שדרשו מהן רואי החשבון המבקרים אותן.



ממצאי החקירה העלו בין השאר כי כ-40 מיליון שקל הועברו מחברות בקבוצת פלד-גבעוני לק.ד.י מסחר והשקעות, חברה פרטית בבעלותו של יגרמן; משם הועברו הסכומים ישירות לבעלי השליטה בקבוצת פלד-גבעוני. על פי החשד, לידי גבעוני העבירה ק.ד.י כ-6 מיליון שקל - 3 מיליון שקל לחשבונו הפרטי ו-3 מיליון שקל נוספים לחברת מיאב שבבעלותו; לדוד הבי הועברו כ-21 מיליון שקל - כ-8 מיליון שקלים לחשבונו האישי וכ-13 מיליון שקל לחברות פרטיות שבבעלותו; לפלד הועברו כ-2 מיליון שקל, מהם כ-400 אלף שקל הופקדו החשבונו האישי וכ-1.7 מיליון שקל ניתנו בצ'קים שלא נפרעו עקב היעדר כיסוי בחשבון ק.ד.י. כמו כן הועברו מק.ד.י, על פי החשד, 7 מיליון שקל ליגרמן.



כאמור, ברשות סיימו למעשה את החקירה, ולאחר שהתיק יועבר לפרקליטות עם המלצות להעמיד לדין את ראשי הקבוצה, צפוי לעבור פרק זמן נוסף במהלכו תבחן הפרקליטות את חומר החקירה ותקבע האם יש מקום להגיש כתבי אישום. כמו כן תקיים הפרקליטות שימועים לחשודים, כך שככל הנראה כתבי האישום לא צפויים להיות מוגשים השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully