וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבדל שבין השקפים במצגת לדו"ח הכספי הרשמי

אורי רונן

14.4.2003 / 8:32

חברות המזון הגדולות בעולם נוהגות לנתח את עסקיהן לפי "קטגוריות מוצר". לעומתן, הדו"ח השנתי של ענקית המזון המקומית, אסם, מפולח לפי קטגוריות של ייצור עצמי והפצה עבור יצרנים אחרים. פילוח כזה לא מסייע במיוחד לניתוח הפיננסי של עסקיה





חברת אסם מסרה בתגובה: "אין שום ניגוד בין ביאור המגזרים המופיע בדו"חות הכספיים לבין המצגת שהוצגה בכנס האנליסטים והעיתונאים. ברמת הדיווח המגזרי, כפי שהוגדר בתקן חשבונאות מס' 11, דווקא ההפרדה בין מוצרים בייצור עצמי לבין מוצרים קנויים היא הרלוונטית. זאת במיוחד בשל מערכת הקשרים עם נסטלה, שבזכותה המגזר של התוצרת הקנויה מהווה מרכיב חשוב בפעילות החברה (קפה, דגני בוקר, מזון לחיות מחמד, שוקולד, וכו'). וזאת במקביל למגזר המשמעותי עוד יותר, של ייצור מוצרים באופן עצמאי בישראל.



"לכל אחד מהמגזרים יש ייחוד משלו, בכל הקשור לשיעור התשואה על ההון המושקע, היקף ההשקעות הנדרש בנכסים והשפעת שערי החליפין על התוצאות. הבדלים נוספים בין המגזרים הם באינפלציה, שכר ומחירי אנרגיה, הרלוונטיים למגזר התעשייתי, לעומת השפעה של שביתות בנמלים, מחירי הובלה, שער מט"ח ומדיניות מכס הרלוונטיים יותר למגזר המסחרי".






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully