וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרית: האוצר מוכן להמיר קיצוצי שכר בהקטנת התשלומים לקרנות ההשתלמות

מוטי בסוק

14.4.2003 / 8:45

היום ייפגשו יו"ר ההסתדרות פרץ והשר שטרית לפגישת עבודה, הראשונה בין השניים מאז הסכימו משרד האוצר וההסתדרות להיכנס למו"מ על התוכנית הכלכלית



משרד האוצר מוכן להקטין את היקף הקיצוצים בשכר העובדים במגזר הציבורי; זאת אם ההסתדרות תהיה מוכנה בתמורה להקטין את הפרשות המעביד הציבורי לקרנות ההשתלמות - כך אמר אתמול השר במשרד האוצר, מאיר שטרית. לדבריו, משרד האוצר מוכן לגלות גמישות בשיחות עם ההסתדרות, ובמקום קיצוצים בשכר בפועל לבצע הפחתות שוות ערך במרכיבי שכר שונים. באחרונה אמר שטרית כי משרד האוצר יהיה מוכן להפחית את הקיצוצים בשכר אם ההסתדרות תהיה מוכנה לוותר על תוספת היוקר.



היום ייפגשו יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, והשר מאיר שטרית, לפגישת עבודה. זו הפגישה הראשונה בין השניים מאז הסכימו משרד האוצר וההסתדרות להיכנס למו"מ על התוכנית הכלכלית של הממשלה.



המו"מ בין ההסתדרות ומשרד האוצר בדרג של צוותי עבודה התחיל אתמול. במסגרת זו נפגשו שני צוותים מתוך ארבעה: הצוות לעניין השכר שבראשו עומדים הממונה על השכר במשרד האוצר, יובל רכלבסקי, וראש האיגוד המקצועי בהסתדרות, שלמה שני; הצוות לעניין הפנסיה שבראשו עומדים ראש אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, אייל בן-שלוש, וראש ארגון האחיות לשעבר, ח"כ אילנה כהן.



פגישות ראשונות של שני הצוותים שעדיין לא נועדו - לשינוי מבנה ההעסקה ולשינויים מבניים במגזר הציבורי - ייערכו היום. גם צוות השכר ייפגש ותיתכן פגישה של הצוות לעניין הפנסיה.



אתמול התלוננו במשרד האוצר כי ההתקדמות בשיחות עם ההסתדרות איטית מאוד. במשרד האוצר חוששים כי ההסתדרות נוקטת טקטיקה של השהייה, כדי לפתוח בשביתה כללית לאחר חול המועד הפסח.



בתגובה לדחיית ההצבעה על התוכנית בכנסת בקריאה ראשונה מאתמול עד לאחר הפסח, אמר ח"כ אופיר פינס (עבודה), העומד בראש מטה המאבק החברתי-כלכלי המשותף למפלגות האופוזיציה ולארגונים החברתיים: "עכשיו ברור כי למשרד האוצר לא היו כוונות אמיתיות להגיע לפשרה עם ההסתדרות, וכי הדחייה של מועד ההצבעה היתה טקטית וצינית. הממשלה מנסה פעם נוספת לגנוב את ההצבעה ולהקשות על מתנגדי התוכנית להיערך נגדה.



"ואולם הדחייה לא תרפה את ידינו ומטה המאבק המשותף יקים את הפגנת הענק המתוכננת מול הכנסת ביום ראשון לאחר החג, במועד ההצבעה בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully