וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דופון ויצרניות הכימיקלים הגדולות נתבעות על שיתוף פעולה עם משטר האפרטהייד בדרום אפריקה

דפנה מאור

14.4.2003 / 9:08

נאשמות כי סיפקו חומרים כימיים כמו "אייג'נט אורנג'" ששימשו במלחמה נגד מדינות אחרות ונגד המחתרת הדרום אפריקאית



יצרניות הכימיקלים הגדולות בעולם, ביניהן דופון, באייר ולילי עומדות בפני תביעות מצד קורבנות של משטר האפרטהייד בדרום אפריקה. החברות נאשמות כי שיתפו פעולה עם משטר המיעוט הלבן בדרום אפריקה, וכי סיפקו חומרים כימיים ששימשו במלחמה של דרום אפריקה עם נמיביה, אנגולה ומוזמביק, וכן נגד תנועת המחתרת, הקונגרס האפריקאי הלאומי.



מחקירה שנערכה על ידי נציגי התובעים, עלה כי החברות, הצפויות לקבל כתבי תביעה השבוע, סיפקו למשטר הדרום אפריקאי חומרים כימיים כמו "אייג'נט אורנג'" - חומר הגורם להשרת עלים אשר נודע לשמצה בשימוש שעשה בו צבא ארה"ב במלחמת וייטנאם. הכימיקלים הללו שימשו להשמדת הצמחיה ביערות-עד במטרה לחשוף את לוחמי האויב. לפי טענה סיפקו החברות הבינ"ל את החומר לשימוש דרום אפריקה, אשר הרעילה באמצעותו שטחי חקלאות של שכנותיה.



התביעה, שככל הנראה תוגש השבוע, מצטרפת לשורת תביעות שהגישו נפגעי משטר האפרטהייד נגד תאגידים שפעלו בדרום אפריקה בתקופת השלטון הגזעני. החודש הוגשה תביעת פיצויים של 6.1 מיליארד דולר נגד חברות הכרייה אנגלו אמריקן ודה בירס, בטענה כי ניצלו עובדים וקצרו רווחים מכוח אדם זול שהובטח להם בזכות דיכוי זכויות אדם תחת האפרטהייד.



תביעות הדורשות פיצויים של מיליארדים הוגשו גם נגד הבנקים השווייציים קרדיט סוויס ו-UBS, ענקיות הנפט אקסון מוביל, BP ו-Shell, ענקית המחשבים IBM, ויצרניות הרכב פורד, ג'נרל מוטורס ודיימלר קרייזלר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully