וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר ישקיעו ברשתות EDGE רק כשיהיו מכשירי קצה זמינים; עשוי לעכב ההשקעה ברשת דור 3

ערן גבאי

14.4.2003 / 9:23

ב-2002 החליטה סלקום להקדים את פרטנר בהשקת רשת ה-GPRS למרות הקשיים ברכישת מכשירי סלולר תואמים; בשנים האחרונות מקדימה ההשקעה בתשתית את זו בציודי הקצה



חברות הסלולר סלקום ופרטנר לא ייכנסו להשקעה ברשתות בטכנולוגיית EDGE לפני שתיפתר בעיית היקף, איכות ומחירי מכשירי הקצה הפועלים בטכנולוגיה. בשתי החברות טוענים כי אין טעם בכניסה מוקדמת להשקעה ברשת EDGE כל זמן שאין אופק ברור לרכישת מכשירי הקצה המתאימים.



בשתי החברות מעוניינים, בדומה להשקה האיטית של רשת ה-GPRS, להימנע מהחלטה חפוזה בהשקעה בתשתית הרשת, בטרם תוכח רמת שימושים מספקת בקרב הלקוחות.



עם זאת, לא מן הנמנע כי אחת החברות תרצה להקדים את השנייה ברמה ההצהרתית ותבקש להקדים את פרישת רשת דור הביניים (2.75). למרות שפרטנר הפעילה רשת GSM מיומה הראשון, ולמרות שהיא סיימה לשדרג את הרשת ל-GPRS כשנה לפני סלקום, העדיפו בפרטנר להמתין להגעת מכשירי הקצה הרלוונטיים.



בסלקום, לעומת זאת, החליטו להקדים את השקת רשת ה-GPRS, זמן קצר בלבד אחרי שהושלמה פרישת הרשת בחברה. על אף שהמהלך לא גובה מאז בהעברה והשקעה מאסיווית של החברה ברשת דור הביניים, הרי שמבחינה תדמיתית, המהלך ההצהרתי של הקדמת הרשת נחשב כנכון.



באחרונה דיווחנו שבחברות מתגבשת תוכנית להשקעה ברשת EDGE כשלב מקדמי להשקעה בהקמה ופרישת רשת הדור השלישי. ברור שהעיכוב בפרישת רשת דור הביניים, שלא צפויה להתאפשר לפני סוף 2004, תגרור אחריה גם עיכוב בכניסה להשקעה ברשת הדור השלישי.



הנהלות החברות מעוניינות בטווח הארוך לכסות את ה"אזורים הכפריים" (פריפריה), המהווים בארץ כ-20% מהשטח, ברשתות דור הביניים EDGE, שייפרשו עוד קודם לכן בפרישה ארצית, ולפרוש ברשת הדור השלישי כ-80% משטח המדינה.



ההשקעה ב-EDGE אינה נחשבת גדולה במונחי השקעה בתשתית סלולרית, והיא נאמדת בכמה עשרות מיליוני דולרים בודדים הן בטכנולוגיה והן בטרמינלים.



בשנים האחרונות מקדימה ההשקעה בתשתית ובטכונולוגיה את ההשקעה בציודי הקצה, ועל כן המפעילות הסלולריות מוצאות עצמן בפיגור בהשקת רשתות הסלולר המתקדמות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully