וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג צנח ל-4.59 שקלים

אמיר טייג

14.4.2003 / 16:21

היורו היציג נחלש בשיעור חד יותר של כ-1.8% לרמה של 4.9322 שקלים; סוחר: פריצת רמת התמיכה עוררה מכירות דולרים של זרים, חברות ופרטיים


עלייה חדה נרשמת בשעות אלו בשער השקל. לראשונה מזה שנה ושלושה חודשים פורץ הדולר היציג היום מעטה את רמת ה-4.6 שקלים, ונקבע ברמה של 4.59 שקלים - כ-1.43% מתחת לרמת היציג שנקבע ביום שישי האחרון. לאחר קביעת היציג מתקן מעט המטבע האמריקאי ורושם עלייה קלה של 0.21% לרמה של 4.5997 שקלים. היורו היציג רשם היום ירידה אף חדה יותר של 1.82% לרמה של 4.9322 שקלים. לאחר קביעת היציג רושם היורו עלייה קלה של 0.31% לרמה של 4.9477 שקלים.

ההערכות הן כי המרות אמצע החודש של היצואנים, בשילוב עם המסחר הדליל לקראת הפסח ועמדת ההמתנה של מרבית הפעילים, יצרו היצעי דולרים גדולים יחסית - והן הגורם המידי לירידה החדה בשערו של הדולר ופריצת רמת ההנגדות ששכנה ב-4.625 שקלים. לאחר פריצה זו ההערכות הן כי רמת התמיכה המיידית הבאה שוכנת ב-4.585 שקלים. רמת ההתנגדות היא 4.625 שקלים, והדולר צפוי להיסחר בטווח הקצר בטווח זה.

מחדר המסחר של בנק גדול נמסר כי רמת התמיכה החזקה ששכנה ב-4.625 שקלים נפרצה, ולפיכך הדולר רשם ירידה חדה בחיפוש אחר רמת תמיכה חדשה. הסוחר מוסר כי נרשמת פעילות ערה של מכירות מקרב כל הגורמים בשוק, בהם משקיעים זרים, חברות לקוחות פרטיים ובנקים. בטווח הבינוני אינו פוסל הסוחר את האפשרות כי הדולר ימשיך להיחלש מול השקל ואף יבחן את רמת ה-4.5 שקלים.

התחזקות החדה של השקל מול המטבעות הזרים עשויה להיות מוסברת על ידי המסר הפייסני יחסית שהעביר ראש הממשלה, אריאל שרון, בראיון שערך ב"הארץ" אתמול. בראיון זה מזכיר שרון כי אחת מטרותיו המדיניות היא לא לשלוט על עם זר, ולפיכך אינו פוסל מדינה פלשתינית. ראיון זה עורר התנגדות בקרב הזרמים הימניים בממשלתו, אך מנגד עורר קורת רוח באופזיציה ובמפלגת העבודה שאף רמזה על אפשרות לחבירה לממשלתו בתנאים מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully