וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו צנחה לשפל של יותר מ-20 שנה; ירידות במרבית הבורסות

דפנה מאור

14.4.2003 / 9:36

קוריאה נסגרה בעלייה של 2% בעקבות התקדמות השיחות עם צפון קוריאה; קתאי פסיפיק נפלה ב-6.7% בעקבות חששות מהשבתתה



ירידות נרשמו במרבית בורסות אסיה היום על רקע חששות מהמשך ההאטה הכלכלית העולמית. בורסת טוקיו נסוגה ב-0.8% לשפל של יותר מ-20 שנה, גם על רקע חשש כי קרנות הפנסיה ביפאן יציפו את השוק בהיצעים. בקוריאה עלה מדד הקוספי ב-2% לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר כי ארה"ב מתקדמת בדרכה לפתור את הסכסוך עם צפון קוריאה. הונג קונג, בה נתגלו בסוף השבוע מקרי SARS נוספים, ירדה ב-1.7% במחצית הראשונה של המסחר.



ביפאן התמתן היקף פשיטות הרגל בשנת הכספים האחרונה, בשל התאוששות קלה בכלכלה, ובשל סיוע שהעניקו הבנקים לחברות בקשיים. מספר פשיטות הרגל ירד ב-5.6% ל-18,928 בשנה שהסתיימה ב-31 במארס, והיה הרביעי בגודלו מאז מלחה"ע השנייה.



למרות זאת ירד מדד הניקיי ב-0.8% לרמה של 7,752. היתה זו הסגירה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 1982.



נומורה הולדינגס, הברוקר הגדול ביפאן, הוביל את הירידות בנסיגה של 6.2% לשפל של ארבע שנים. מניות הטכנולוגיה ירדו לקראת פרסום תוצאותיהן הרבעוניות של אינטל, מוטורולה ומיקרוסופט מחר. שארפ ירדה ב-1.7%; מניית NEC נפלה ב-4.2%.



קתאי פסיפיק, חברת התעופה של הונג קונג, צנחה ב-6.7% לאחר שדיווחים עיתונאיים אמרו כי היא עלולה לקרקע את כל טיסותיה החל ממאי בשל התפשטות דלקת הריאות הנגיפית הקטלנית (SARS). בשבוע שעבר פירסמה קתאי אזהרת רווח בעקבות נפילה חדה בתנועת הנוסעים בקוויה.



ירידות נרשמו גם במניות הבלו צ'יפ והטכנולוגיה בהונג קונג, על רקע חששות כי מגפת ה-SARS שנפוצה באי תגרום לפגיעה קשה בכלכלתו.



דרום קוריאה נהנתה ממשב חיובי נדיר בבורסה, בעקבות ציפיות כי ארה"ב תיישב את הסכסוך עם שכנתה צפון קוריאה. מניות הקונצרנים הגדולים זינקו, בהובלת SK טלקום, שעלתה ב-6.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully