וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ציוד התקשורת ג'וניפר הקימה חברה בת בישראל; לא חוששת מתחרות עם קיארו הפועלת באותו שוק

עודד חרמוני

14.4.2003 / 9:46

האחראי לאזור המזה"ת ואפריקה בג'וניפר, ז'אן-דויד ליהמן: "לא ממש רואים את קיארו בשטח. לנוכח מצב השוק הקשה, אין מקום כרגע לשחקנים נוספים"



יצרנית ציוד התקשורת האמריקאית ג'וניפר (Juniper) הקימה חברה בת בישראל, שתטפל בלקוחות הישראליים של החברה: חברת סלקום ומערכות הביטחון, וכן בלקוחות חדשים. בנוסף ישמש הסניף בסיס לפעילות ג'וניפר באזור הים התיכון אשר תנוהל מהסניף בהרצליה בידי האחראי לאזור המזרח התיכון ואפריקה בג'וניפר, ז'אן-דויד ליהמן. את הסניף הישראלי של ג'וניפר ינהל ישראל דוד, ששימש בעבר סמנכ"ל באקסלינק ובמוטורולה ישראל.



אתמול פירסמה ג'וניפר את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2003. הכנסותיה ברבעון זה הסתכמו ב-157 מיליון דולר - עלייה של 29%, נתון שעלה על תחזיות האנליסטים לנוכח ההאטה המתמשכת בשוק הטלקום העולמי. בעוד בצפון אמריקה, השוק העיקרי של החברה, נרשמה ירידה בהכנסות, הרי באסיה ובאירופה חלה עלייה בהכנסות. הגידול במכירות החברה מחוץ לארה"ב היה אחת הסיבות להחלטתה להקים את החברה הבת בישראל. לדברי ליהמן, ג'וניפר רואה בשוק הישראלי פוטנציאל גדול בתחום התקשורת, ולכן החליטה להרחיב את פעילותה המקומית. לדבריו, דווקא המשבר והחולשה בשוק מאפשרים לחברה להרחיב את פעילותה בישראל.



ג'וניפר, שהוקמה ב-96', היא המתחרה העיקרית של ענקית ציוד התקשורת סיסקו (Cisco) בשוק נתבי הליבה. היא מחזיקה ב-38% מהשוק, נתח התורם כ-50% למכירותיה הכלליות. בשוק זה פועלות עוד כמה חברות קטנות יותר, ובהן חברת הסטארט-אפ הישראלית קיארו (Chiaro), שיאנית גיוסי ההון בישראל, שהחלה במכירות ראשונות בסוף 2002 אך עד כה רשמה רק מכירה בודדת של ציוד. מנהלי קיארו אמרו בעבר כי הם מתכננים להגיע בתוך כמה שנים לנתח שוק גדול מול ג'וניפר וסיסקו בתחום נתבי הליבה. ואולם ליהמן צופה לקיארו קשיים בהגשמת תחזית זו.







"לא ממש רואים את קיארו בשטח", הוא אומר. "לנוכח מצב השוק הקשה, אין מקום כרגע לשחקנים נוספים, וזאת אף שבעבורנו שחקנים חדשים הם דבר חיובי, כי הם מעוררים את השוק. הרבה מאוד כסף הושקע בשנים האחרונות בחברות קטנות בתחום, אבל השוק עדיין לא מתאים לכולן. כשג'וניפר קמה, תנאי השוק היו נוחים יותר".



על פי הדו"ח שפירסמה לרבעון הראשון של 44 ,2003 לקוחותיה של ג'וניפר רכשו את כל משפחת הנתבים שפיתחה לליבה, לאינטרנט ולסלולר. אחת הסיבות להצלחתה של ג'וניפר בתנאי השוק הנוכחיים, אמר ליהמן, היא שיתוף הפעולה שלה עם יצרניות מכשירי הסלולר אריקסון וסימנס, המשמשות צינורות השיווק וההפצה העיקריים של החברה ותורמות יותר מ-10% מהכנסותיה. לדבריו, שיתופי הפעולה עם שתי החברות יימשכו גם בישראל. תחום עיקרי שאליו מכוונת החברה בישראל הוא שוק הנתבים לחברות הסלולר.



במסגרת תפקידו החדש החליט ליהמן, יהודי תושב פאריס, לעלות לישראל ולנהל ממנה את פעילות ג'וניפר. לדבריו, ג'וניפר ערה ליכולות הישראליות בתחום התקשורת, אך בשלב זה אינה מתכננת לרכוש חברת תקשורת ישראלית.



Juniper



* תחום פעילות: ייצור ציוד תקשורת



* שנת הקמה: 96'



* הכנסות ב-546 :2002 מיליון דולר



* הכנסות ברבעון הרביעי של 157 :2002 מיליון דולר



* לקוחות: ספקי שירותים כגון AT&T, בלסאות, דויטשה טלקום, טלפוניקה, פראנס טלקום ועוד



* מספר עובדים: 1,542 ברחבי העולם



* מנכ"ל: סקוט קרינס



* מטה החברה: סאניוויל, קליפורניה


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully