וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמול סהר: האינטרנט המהיר הוא מנוע הצמיחה היחיד של בזק

ערן גבאי

14.4.2003 / 10:48

יניב הכנסה של כ-250-230 מיליון שקל השנה; בזק תגיע השנה ל-270 אלף מנויי ADSL; מוריד ההמלצה לבזק ל"החזק"

שנת 2003 תהיה שנה נוספת של צמיחה גבוהה בשוק האינטרנט המהיר והעלות האלטרנטיווית תמשיך להוות את השיקול העיקרי במעבר של לקוחות מאינטרנט חיוג לאינטרנט בפס רחב, כך מעריכים בבית ההשקעות גמול סהר.

האנליסט דודו יוגב קובע כי לבזק מנוע צמיחה אחד בלבד - האינטרנט בפס רחב. אם בשנת 2001 היוותה פעילות האינטרנט המהיר חלק זניח מפעילות החברה, עם 40 אלף מנויים בלבד, הרי שבסוף 2002 היו לחברה 165 אלף מנויי אינטרנט בפס רחב בטכנולוגיית ADSL, והיקף ההכנסות מפעילות זו בסיכום השנה הסתכם בכ-120-110 מיליון שקל, מעריך יוגב.

יוגב מציין כי הוזלת התעריפים לא היתה הסיבה היחידה להתפתחות שוק האינטרנט המהיר, אלא התווספה לנטייה של ישראלים לאמץ טכנולוגיות חדשות במהירות.

עם זאת, מעריכים כלכלני גמול סהר כי קצב ההצטרפות לשירות האינטרנט המהיר יחל לרדת החל מהמחצית השנייה של 2003 לאחר העמקת חדירת השירות ולאחר שחלק ממנויי החבילות האיטיות יותר של האינטרנט המהיר יבינו שהם מקבלים אינטרנט איטי למדי, דבר שצפוי אף לפגוע במידה מסוימת באמון הלקוחות ואולי אף לגרום לשיעור נמוך של נטישת לקוחות, מציין יוגב.

שיעור החדירה של אינטרנט מהיר בישראל בסוף 2002 נאמד בכ-12% ממשקי הבית, ובגמול סהר מעריכים כי שוק האינטרנט המהיר יגדל מרמה של כ-230 אלף מנויים בסוף 2002 לכ-400 אלף מנויים (שיעור חדירה של כ-21%) ב-2003. חלקה של בזק יסתכם, להערכת יוגב, ב-270 אלף מנויי ADSL שיניבו לה הכנסות של 250-230 מיליון שקל.

בגמול סהר ניתחו את דו"ח התעריפי החדש של בזק שהוכן על ידי ועדת גרונאו ומעריכים כי בטווח הבינוני-ארוך השילוב של תעריפים נמוכים ומשטר פיקוח גמיש יותר משפר את מעמדה של בזק מול התחרות העתידית. קביעת מדיניות תעריפים לשנים הקרובות מקטינה את חוסר הוודאות של גופים שיתעניינו בעתיד ברכישת גרעין השליטה בבזק.

יוגב סבור כי שנת 2003 תהיה שנה נוספת של דעיכה בהכנסות קבוצת בזק ועיקר הירידה בהכנסות תבוא מתחום התקשורת הנייחת, שיושפע בעיקר מהפחתת התעריפים על פי המלצות ועדת גרונאו ומירידה מסוימת בהיקף השימוש בקווי הטלפוניה.

הפגיעה בהכנסות בזק, להערכתו, צפויה להביא לירידה בתזרים הפנוי (EBITDA בניכוי השקעה ברכוש קבוע) של קבוצת בזק, אך הקבוצה תמשיך לייצר תזרימי מזומנים מרשימים.

עוד מעריך יוגב כי הירידה בצרכי ההשקעה בקבוצת בזק בשנים האחרונות, וסיום תקופת ההפחתה של ההשקעות הגדולות בציוד מיתוג הצפויה במהלך 2006, יובילו לצמצום משמעותי בפער שבין הפחת להשקעה ברכוש קבוע בשנים הקרובות. בגמול סהר מעריכים שבשנת 2007 יהיה פער קטן יחסית בין הפחת להשקעות, דבר שיהפוך את הרווח הנקי של בזק לבסיס מייצג להערכת שווי הקבוצה.

בהתבסס על ניתוח קבוצת בזק והשפעת יישום המלצות ועדת גרונאו מורידים בגמול סהר את ההמלצה למניית בזק מ"קנייה" ל"החזק" במחיר יעד של 5.4 שקל, כ-9% מעל מחיר השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully