וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

90% מנושי וורלדקום אישרו תוכנית הארגון מחדש - מניותיה יימחקו כליל, חובותיה יופחתו ב-36 מיליארד דולר

דפנה מאור

14.4.2003 / 11:23

וורלדקום עשויה לסיים את התארגנותה תחת הגנה מפשיטת רגל בספטמבר; המתנגדים טוענים כי החברה מקבלת פרס על ההונאה



וורלדקום עשויה לסיים את התארגנותה תחת הגנה מפשיטת רגל בספטמבר הקרוב, לאחר ש-90% מנושיה אישרו את הסכם הארגון מחדש שלה. ההסכם יוגש לביהמ"ש לפשיטות רגל היום, במועד מוקדם משהיה צפוי עבור פשיטת הרגל הגדולה בהיסטוריה. במסגרתו יימחקו מרבית חובותיה של החברה, ועימם גם יימחק כליל שווי מניותיה.



וורלדקום, שבראשה עומד מייקל קפלאס, לשעבר מנכ"ל קומפאק, מתכננת לשנות את שמה ל-MCI כדי לנסות להתרחק מהשערוריה שדבקה בשמה לאחר שחשפה הונאה חשבונאית שהיקפה הגיע ל-11 מיליארד דולר.



ארגונה מחדש של וורלדקום תחת הגנה מנושיה היה שנוי במחלוקת. מתחרותיה של וורלדקום ומבקרים אחרים אמרו כי החברה תזכה להסיר את החובות מספריה כ"פרס" על ההונאה שביצעה. אלה טענו כי יש לפרק את החברה, למכור את נכסיה ולשלם את חובותיה לספקים, ביניהן חברות התקשורת המקומיות בארה"ב.



תוכנית הארגון מחדש תמחק מספריה של וורלדקום 36 מיליארד דולר בחובות, ותותיר אותה עם כ-5 מיליארד דולר בחובות בלבד. בעלי האג"ח של החברה יקבלו 36 סנט באג"ח חדשות על כל דולר שהחברה חייבת להם. נושי MCI יקבלו 80 סנט על הדולר. בתום ההתארגנות יהיה שוויה של החברה כ-12 מיליארד דולר, שתנפיק במניות חדשות. המניות הקודמות של החברה יימחקו ולא יהיה להן ערך. ביהמ"ש ידון באישור התוכנית באוגוסט, ואישורה יאפשר לחברה לחזור לפעילות רגילה בספטמבר.



החקירה נגד מייסדה של וורלדקום, ברנרד אברס, נמשכת. סמנכ"ל הכספים לשעבר של החברה, סקוט סאליבן, יעמוד למשפט בספטמבר על חלקו בארגון ההונאה החשבונאית, בה נופחו רווחיה והכנסותיה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully