וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

D&B: ההאטה במשק החריפה בחודש מארס

אילן מוסנאים

14.4.2003 / 12:19

מדד מנהלי הרכש ירד ב-1%; זה החודש ה-3 ברצף שהמדד נמצא מתחת לקו ה-50%, המפריד בין האטה להתרחבות; ירידה דרסטית של 7.5% ברכיב הביקושים המקומיים

מגמת ההאטה במשק המקומי נמשכה ואף החריפה בחודש מארס. כך עולה ממדד מנהלי הרכש של דן אנד ברדסטריט D&B ישראל וארגון מנהלי הרכש. הערך הכללי של המדד עמד על 47.3%, ירידה של 1% לעומת ערך של 48.3% בחודש פברואר. זהו למעשה החודש השלישי ברציפות בו מצוי המדד מתחת לקו ה-50%, המפריד בין האטה להתרחבות.

ב-D&B, מציינים כי רכיב הביקושים ליצוא, הנחשב לחיוני ביותר מבחינת מצב המשק, עבר במארס למגמת האטה תוך שהוא משנה כיוון ויורד בשיעור מזערי לערך של 49.8% לעומת 50% בחודש הקודם.

ברכיב הביקושים המקומיים חלה ירידה דרסטית של 7.5% והערך שנמדד עומד על 40.6%, ערך זה, שנרשם לאחר ירידה של 14.7% בשלושת החודשים האחרונים, מעיד על האטה חריפה ברכיב זה. ברכיב התעסוקה נמשכה במארס החולשה והוא ירד ב-1.9% לרמה של 44.4%. רוב המשתתפים בסקר, ציינו כי ירידה זו נובעת מהירידה בביקושים במשק, וקו המגמה מצביע על המשך מגמת ההאטה בתחום זה גם בחודשים הקרובים.

מנגד ברכיב תפוקות הייצור חל שינויי ואחרי חודשיים של האטה הוא עבר להתרחבות וטיפס לרמה של 52% לעומת רמה של 48.1% בחודש פברואר. רכיב המחירים המשיך בחודש מארס במגמת ההתרחבות ועלה ב-3.6% לרמה של 72.7% - הערך הגבוה ביותר מזה 9 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully