וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: הירידות בשוק נמחקות עקב רכישות של משקיעים זרים; התשואות בשחרים הארוכים ב-9.34%; אגיס יורדת ב-2.9%

אילן מוסנאים

14.4.2003 / 13:13

המעו"ף עובר לעליות של 0.1%; מי עדן מתממשת ב-1.6% אחרי עליות של כ-30% ביומיים הקודמים; מגמה מעורבת בקבוצת אי.די.בי;



מדדי המניות המובילים בבורסה של תל אביב, שנסחרו במהלך הבוקר בירידות של כ-0.5%, מתאוששים ונסחרים בשעה זו ביציבות תוך נטייה לעליות קלות.



מדד המעו"ף רושם כעת עלייה של 0.1% לרמה של 365.73 נקודות ומדד תל אביב נסחר ללא שינוי ברמה של 376.59 נקודות. התל טק יורד ב-0.5%. מחזור המסחר נמוך ביחס לימים הקודמים ומסתכם בכ-110 מיליון שקל.



רועי לאופר מדסק המוסדיים של נשואה זנקס מציין כי בימים האחרונים אנו רואים התעניינות גבוהה של משקיעים זרים וגם היום הזרים הם שאחראים להיפוך המגמה בשוק. לדבריו, מה שקורה היום דומה למה שקרה ב-1995, אז החלה חדירה מאסיווית של גופים זרים למניות המקומיות. גם היום מתחילים המשקיעים הזרים לחדור לשוק המניות והאג"ח, ובמקביל לצמצם האחזקה בדולר, מה שמביא להיחלשות המטבע האמריקאי מול השקל. ואכן בשעה זו נסחר הדולר ברמה של 4.63 שקלים, הנמוך בכ-0.6% ביחס לשער היציג ביום שישי. באפיק השקלי נרשמות עליות של כ-0.5% בממוצע והתשואה בשחרים הארוכים יורדת לרמה של 9.33%.



מניית אגיס , שאתמול ירדה ב-7%, נחלשת היום בעוד 2.9% במחזור גבוה של 13 מיליון שקל. הירידות אתמול, שבאו אחרי טיפוס של יותר מ-150% בשנה האחרונה, נרשמו על רקע הפחתת המלצות של אנליסטים, בטענה שהמניה הגיעה למחיר גבוה מדי. בנוסף, תרו קיבלה אישור FDA לשיווק תרופת ה-Ammonium Lactate Cream במינון של 12%, שאגיס היתה עד כה החברה הגנרית היחידה ששיווקה אותה. אנליסטים בשוק העריכו כי התרופה, המיועדת לטיפול בבעיות עור, הניבה לאגיס הכנסות של כ-15 מיליון דולר ב-2002.



קבוצת אי.די.בי נסחרת היום במגמה מעורבת. מניית אי.די.בי אחזקות נסחרת בירידה של 1.3% ואי.די.בי פיתוח נסחרת בעלייה של 1.1%. מניות החברה הבת כלל תעשיות נסחרת בירידה של 0.4% ומניית דסק"ש בעלייה של 1.4%.



מניית רבוע ישראל יורדת ב-0.8%. המניה מתממשת אחרי עליות של יותר מ-8% בשבוע האחרון לאחר שביום שלישי נקבע כי קבוצת אלון-ברונפמן זכתה במכרז לרכישת הקו-אופ תמורת 1.4 מיליארד שקל.



מניית מי עדן , שבשני ימי המסחר הקודמים עלתה בכ-30% בעקבות השלמת עסקת דנונה, מתממשת היום ויורדת ב-1.6%. המניה עלתה ביומיים הקודמים חדות, בעקבות העסקה בה מיזגה את פעילות הכדים שלה באירופה עם הפעילות המקבילה של ענקית המזון הצרפתית דנונה, ולאחר שהודיעה כי החברה הצרפתית תרכוש מבעלי השליטה שלה, האחים נפתלי, 20% ממניות מי עדן לפי שווי של 410 מיליון דולר - שהיה גבוה פי שלושה כמעט משוויה בבורסה.



יחידת ההשתתפות של גבעות עולם יורדת ב-3.8% במחזור של 130 אלף שקל. מחר יהיה יום המסחר בזכויות שהחברה הנפיקה למחזיקי היחידות ונראה שבשוק חוששים מלחץ מצד משקיעים שיעדיפו למכור את הזכויות בשוק במקום לממש אותן.



מניות חילן טק מטפסות ב-20%. המניות מגיבות להודעת החברה כי החליטה להקצות מסגרת של 7.8 מיליון שקל לרכישה עצמית של מניותיה. ברמות המחירים הנוכחיות תאפשר המסגרת לחברה לרכוש כ-14% מהון המניות שלה. עם זאת נראה כי בשוק מאמינים, כי נסיונות הרכישה יקפיצו את המניות למעלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully