וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאו העלתה חזרה לאחרונה את משכורות 4,200 עובדיה בעולם לאחר קיצוץ של 10% שביצעה ב-2001

גתית פנקס

14.4.2003 / 13:49

שיעור העלייה בשכר אצל חלק מעובדיה היה גדול יותר מהקיצוץ המקורי ובחברה מסבירים כי מראש המשכורות היו נמוכות יחסית; לקריאו 1,000 עובדים בישראל שעלות שכרם היא 50 מ' ד' בשנה



חברת ציוד הדפוס הקנדית קריאו שביצעה ב-2001 פיטורי 5% מעובדיה וקיצצה בכ-10% בשכר עובדיה, העלתה בחזרה את המשכורות של עובדיה בכל העולם ובחלק מהמקרים היה זה אף בשיעור גבוה מהקיצוץ המקורי.



לקריאו יש 4,200 עובדים בעולם ומתוכם 1,004 מועסקים בישראל, 1,200 נוספים בוונקובר שבקנדה - שני מרכזי הפיתוח של החברה בעולם - והיתר נמצאים ב-4 מרכזי הפתרונות ללקוחותיה: בבוסטון, בריסל, הונג קונג וטוקיו. מספר זה כולל אף 55 עובדים שקלטה החברה בסוף 2002 לאחר רכישת חברת ScenicSoft.



יצוין כי לא מעט חברות היי-טק נקטו בצעד של קיצוץ בשכר העובדים בשנתיים האחרונות כדי לנסות ולהימנע מהליכי פיטורים מאסיוויים, אולם רק חלק קטן מהן השיב את המצב לקדמותו. חברה נוספת בעלת קשר ישראלי המעסיקה בישראל 1,000 עובדים וביצעה מהלך דומה היא אפלייד מטיריאלס שלאחרונה החזירה את משכורות עובדיה לרמתן המקורית לאחר קיצוץ דיפרנציאלי של 3%-15% משכרם ב-2002.



"כבר כאשר ביצענו את הקיצוץ בסוף 2001 הודענו כי נבחן אותו בהמשך", אומר היום מיכאל רולנט, נשיא קריאו ישראל וסמנכ"ל קריאו העולמית, "ואכן, בתחילת 2003 ביצענו סקר שוק שבסיומו החלטנו כי הגיעה השעה להעלות את השכר בחזרה לעובדים. מאחר שנקודת הפתיחה שלנו בכל הנוגע למשכורות העובדים היתה נמוכה יחסית, היו מקרים בהם העלינו לעובדים בשיעור גבוה יותר מהקיצוץ המקורי". רונית דולברג, סמנכ"לית הכספים של קריאו ישראל אומרת כי גם המשכורות של מנהלי החברה עלו בחזרה, אם כי לא בשיעור מלא. יצוין, כי ב-2001 לא קוצצו משכורותיהם של עובדים בדרגים נמוכים.



עלות השכר של עובדי קריאו ישראל היא 50 מיליון דולר לשנה, כלומר - כ-50 אלף דולר לעובד. דולברג מוסיפה כי קריאו מתכוונת כעת לבצע תוכנית קיצוץ עלויות נרחבת שתסייע לה לשמור על רמה נאותה של הוצאות תפעוליות. במסגרת זו, קריאו מתעתדת לבצע חיתוך בנסיעות וטיסות, שהוא סעיף אקוטי אצלה מתוקף היותה רב לאומית, שכן מנהלים ועובדים רבים נוסעים לחו"ל לפרקי זמן ארוכים מאחר שמכירות החברה אינן מוטות ישראל. למעשה, מתוך הכנסות שנתיות של 543 מיליון דולר ב-2002, פחות מ-1% בלבד מההכנסות נבעו מישראל.



כ-30 מעובדי החברה בישראל שייכים למרכז פתרונות הלקוחות המטפל במזה"ת ואפריקה. יצוין, כי מהלך נוסף עליו החליטה החברה באחרונה הוא מיזוג של מרכז הפתרונות לאיזור עם זה האירופי, כך שהצוות מדווח כעת למנהל הפעילות באירופה ולא לרולנט בישראל. "הרעיון במעבר, גם אם לא מדובר במעבר פיזי שכן הצוות ממשיך לשבת בישראל, היה להתחבר למערכת של מכירות ושיווק גדולה יותר כמו של אירופה. בינתיים, הם זכו לטריטוריות נוספות כמו טורקיה ומזרח אירופה ועושים עבודה מצויינת", אומר רולנט.



מוצריה של קריאו פונים לשלב תפיסת התמונה, שם היא מוכרת מצלמות דיגיטליות וסורקים; שלב ניהול התהליכים והדיגיטציה, שם קריאו מספקת פתרונות של הדפסה לפי דרישה; ושלב הפלט שכולל את ה-CTF- Computer to Film, השיטה המסורתית שעושה שימוש בפילם ואת ה-CTP המתקדם יותר, Computer to Plate, שמעבירה את התוכן להדפסה אל הפלטה ישירות ללא צורך בפילם. בתחום זה קריאו טוענת לנתח שוק של 61% (נכון לשנה שעברה). בארה"ב ה-CTF דועך ושם נכנסת קריאו לשוק של יד שניה במסגרתו היא מוכרת את המכונות מיד שניה "טובות כחדשות" - כלומר, לאחר שיפוץ.



שווי השוק של קריאו בבורסת הנאסד"ק הוא כ-300 מיליון דולר. קריאו, שהציגה הכנסות של 142.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2002 (הראשון הפיסקלי עבורה) מתכוונת לרשום הכנסות של 141-145 מיליון דולר ברבעון הראשון הקלנדרי של השנה ולהציג הוצאות תפעוליות של 63-64 מיליון דולר (בהשוואה ל-61.5 מיליון דולר ברבעון הקודם) - עלייה שמקורה גם בהעלאת השכר לעובדים וכן בהטמעת מערכת SAP חדשה בחברה. ב-2007, אומר רולנט, החברה תגיע להכנסות של מיליארד דולר. עד אז הדרך ארוכה, אך הוא מאמין שהיא בכיוון לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully