וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: הדולר נחלש ל-4.59 שקלים ומקפיץ את המעו"ף ב-0.8%; מי עדן עולה ב-4.8%

אילן מוסנאים

14.4.2003 / 15:10

מחזור המסחר בינוני - 185 מ' ש'; רכישות של זרים מעלות את מניות לאומי והפועלים בכ-1%; התשואות בשחרים הארוכים ב-9.29%;



מדדי המניות המובילים בבורסה של תל אביב, שנסחרו במהלך הבוקר בירידות של כ-0.5%, מתאוששים ונסחרים בשעה זו במגמה חיובית תוך עליות בינוניות.



מדד המעו"ף רושם כעת עלייה של 0.8% לרמה של 368 נקודות ומדד תל אביב עולה ב-0.6% לרמה של 378.74 נקודות. התל טק נסחר ללא שינוי. מחזור המסחר נמוך ביחס לימים הקודמים ומסתכם בכ-185 מיליון שקל.



רועי לאופר מדסק המוסדיים של נשואה זנקס מציין כי בימים האחרונים ניכרת התעניינות גבוהה של משקיעים זרים, וגם היום ה שאחראים להיפוך המגמה בשוק. לדבריו, מה שקורה היום דומה למה שקרה ב-1995, אז החלה חדירה מאסיווית של גופים זרים למניות המקומיות. גם היום מתחילים המשקיעים הזרים לחדור לשוק המניות והאג"ח, ובמקביל לצמצם אחזקתם בדולר, מה שמביא להיחלשות המטבע האמריקאי מול השקל. ואכן בשעה זו נסחר הדולר ברמה של 4.59 שקלים, הנמוך בכ-1.46% ביחס לשער היציג ביום שישי. באפיק השקלי נרשמות עליות של כ-0.6% בממוצע והתשואה בשחרים הארוכים יורדת לרמה של 9.29%.



פעילים בשוק מציינים כי העובדה שגם מניות רבות המשתייכות למדד התל אביב 75 עולות, ואף מניות קטנות יותר, מעידה על כך שמנהלי התיקים המקומיים מגדילים את הרכיב המנייתי ואולי גם על כניסה הדרגתית של הציבור למניות. בנוסף הדבר מעיד אולי על הסטה של כספים מהמניות הכבדות, שעשו באחרונה מהלך משמעותי, אל המניות הפחות כבדות שנתפשות כזולות יותר.



מניית אגיס , שנסחרה במהלך היום בירידה של כ-3% מתאוששת ונסחרת בירידה של 0.7% במחזור גבוה של 20 מיליון שקל. אתמול, אחרי טיפוס של יותר מ-150% בשנה האחרונה, ירדה המניה ב-7% על רקע הפחתת המלצות של אנליסטים, בטענה שהמניה הגיעה למחיר גבוה מדי. בנוסף, תרו קיבלה אישור FDA לשיווק תרופת ה-Ammonium Lactate Cream במינון של 12%, שאגיס היתה עד כה החברה הגנרית היחידה ששיווקה אותה. אנליסטים בשוק העריכו כי התרופה, המיועדת לטיפול בבעיות עור, הניבה לאגיס הכנסות של כ-15 מיליון דולר ב-2002.



מניית הבנקים הגדולים ממשיכות להנות מרכישות של משקיעים זרים ונסחרות במגמה חיובית. בשעה זו רושמת מניית בנק הפועלים עליה של 1.2% ומניית בנק לאומי עולה ב-1%. העליות במניית לאומי נרשמות למרות שמבקשת הקפאת הליכים שהגיש ערוץ 10 עולה שחובות הערוץ לבנק לאומי מסתכמים בכ-360 מיליון שקל.



קבוצת אי.די.בי נסחרת היום במגמה חיובית. מניית אי.די.בי אחזקות נסחרת בלא שינוי ואי.די.בי פיתוח נסחרת בעלייה של 1.7%. מניות החברה הבת כלל תעשיות נסחרת בעליה של 1% ומניית דסק"ש בעלייה של 2%.



מניית רבוע ישראל עולה ב-2% ומשלימה עליות של יותר מ-10% בשבוע האחרון לאחר שביום שלישי נקבע כי קבוצת אלון-ברונפמן זכתה במכרז לרכישת הקו-אופ תמורת 1.4 מיליארד שקל.



מניית מי עדן , שנסחרה במהלך הצהריים בירידות של 2.5% עוברת כעת לעליות של כ-4.8% במחזור של 3.4 מיליון שקל. המניה עלתה ביומיים הקודמים בכ-30%, בעקבות העסקה בה מיזגה את פעילות הכדים שלה באירופה עם הפעילות המקבילה של ענקית המזון הצרפתית דנונה, ולאחר שהודיעה כי החברה הצרפתית תרכוש מבעלי השליטה שלה, האחים נפתלי, 20% ממניות מי עדן לפי שווי של 410 מיליון דולר - שהיה גבוה פי שלושה כמעט משוויה בבורסה. בשלב הסופי ב-2008 אמורה דנונה לרכוש ממי עדן את יתרת אחזקותיה (41.3%) בחברה המשותפת. ל-TheMarker נודע כי במסגרת ההסכם קיבלה מי עדן אופציה שמבטיחה כי העסקה ב-2008 תתבצע לפי שווי שלא יהיה נמוך מ-720 מיליון יורו, כך שהחברה תקבל ב-2008 סכום שלא יפחת מ-297 מיליון יורו.



יחידת ההשתתפות של גבעות עולם יורדת ב-3.8% במחזור של 175 אלף שקל. מחר יהיה יום המסחר בזכויות שהחברה הנפיקה למחזיקי היחידות ונראה שבשוק חוששים מלחץ מצד משקיעים שיעדיפו למכור את הזכויות בשוק במקום לממש אותן.



מניות חילן טק מטפסות ב-20%. המניות מגיבות להודעת החברה כי החליטה להקצות מסגרת של 7.8 מיליון שקל לרכישה עצמית של מניותיה. ברמות המחירים הנוכחיות תאפשר המסגרת לחברה לרכוש כ-14% מהון המניות שלה. עם זאת נראה כי בשוק מאמינים, כי נסיונות הרכישה יקפיצו את המניות למעלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully