וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון אימג'ינג הקימה ברבעון הראשון קו ייצור חצי אוטומטי באירלנד למטרות גיבוי וקו נוסף בישראל

גתית פנקס

14.4.2003 / 16:17

כך עולה ממסמך ה-20-F; עלות כל קו: 913 אלף ד'; את הקווים הקימה עבור החברה Pemstar, שסיפקה את השירותים גם עבור הקו הראשון; הקיבולת בכל קו: 10,000 קפסולות לחודש



חברת גיוון אימג'ינג הישראלית הקימה במהלך הרבעון הראשון קו ייצור נוסף לגלולת ה-M2A שלה באירלנד, במסגרת שיתוף הפעולה שלה עם חברת Pemstar האמריקאית. כמו כן, הקימה כן קו ייצור חצי אוטומטי נוסף בישראל - כך עולה מהמסמך השנתי המורחב (20-F) שהגישה החברה בשבוע שעבר לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC).



פמסטאר היא ספקית שירותי ייצור וציוד והיא התקינה עבור גיוון ביוקנעם ב-2002 קו ייצור חצי אוטומטי - קו ייצור ראשון - על מנת להתמודד עם הביקושים ההולכים וגוברים לקפסולות של גיוון כך שהקיבולת עלתה ל-10,000 קפסולות לחודש במקום 2,000 בקו לא אוטומטי. את קו הייצור החברה בנתה עבור גיוון במינסוטה והעבירה אותו לישראל, מקום בו מעוניינת החברה לייצר בגלל הטבות מס. במהלך הרבעון הראשון גיוון הספיקה ליישם קו חצי אוטומטי נוסף ביוקנעם, כך שכיום היא יכולה להפעיל 3 קווי יצור בקיבולת של 10,000 קפסולות לאחד.



עלות רכישת ויישום כל קו ייצור נוסף היתה 913 אלף דולר. גבי מירון, נשיא ומנכ"ל גיוון, אמר באחרונה כי כעת החברה תוכל לתת מענה לדרישת הקפסולות השנה ובהמשך. "יש לנו כ-1,000 מערכות בעולם שצורכות כיום בממוצע קפסולה אחת לשבוע. אין לנו שליטה או ידיעה מוקדמת על החלטה שלהם להגדיל את הצריכה, למשל, ל-10 קפסולות בשבוע אבל אנחנו רוצים להיות מוכנים לכל מקרה ולכן הרחבנו את קווי היצור". עד כה החברה מכרה 40 אלף קפסולות ו-1,200 מערכות מחשב מאז אוגוסט 2001, מועד קבלת אישור ה-FDA שלה.



המערכת של גיוון אימג'ינג מיועדת לאבחון מערכת העיכול ובשלב זה, היא פונה רק למעי הדק. הפתרון של גיוון כולל: קפסולת M2A שהיא מצלמת וידיאו קטנה שנבלעת על ידי הנבדק, עוברת במערכת העיכול ומצלמת את המעי הדק; מקלט וידיאו שהנבדק נושא צמוד אליו בעוד קפסולת ה-M2A משדרת אליו; ומערכת מחשב המפענחת ומנתחת את סרט הווידיאו שהתקבל באמצעות הקפסולה.



לפי ההסכם עם פמסטאר לגיוון היכולת להזמין ממנה קו יצור אחד או יותר באוטומציה מלאה עד ינואר 2005 ועל פמסטר יהיה לספק אותו תוך 36 שבועות. כל קו כזה יהיה בעל יכולת קיבולת של 75 אלף קפסולות לחודש. יצוין, כי ההסכם המקורי בין פמסטאר וגיוון נחתם ברבעון השלישי של 2001 והוא הפחית עלויות עבור גיוון מאחר שעלות היצור של פמסטאר נמוכה מזו של החברה הישראלית ובנוסף, גיוון מקבלת במסגרת ההסכם את תוספת הרווחיות משיפורים שונים.



כך, למשל, אמר לנו לא מכבר מירון כי כל חיסכון בקו מתקבל במלואו אצל גיוון, וכי ניהול הקווים על ידה מסייע לחברה בניהול הסיכונים שלה. הסכומים שהחברה תשלם לפמסטר בהמשך עבור כל קפסולה שמיוצרת על ידה ירדו בהמשך כאשר גיוון תעבור ליצור המוני יותר.



שתי ספקיות נוספות בהן החברה תלויה לייצור הקפסולות שלה הן מיקרון ואסיקום טכנולוגיות הישראלית. מיקרו מספקת לחברה סנסורים המשולבים בקפסולה בצורה אקסקלוסיווית ואסיקום, המתמחה בייצור רכיבים אנלוגיים ודיגיטליים, שמספקת לגיוון משדרים לקפסולה.



עוד ניתן ללמוד מהדו"ח השנתי המורחב כי קבוצה של 19 המנהלים הבכירים של גיוון והדירקטורים שלה קיבלה שכר שנתי של 2.7 מיליון דולר במזומן ובמניות, בתוספת 300 אלף דולר עבור הפרשות לפנסיה ופיצויים. בסיום 2002 מצבת כוח האדם של גיוון כללה 252 עובדים, מתוכם 162 בישראל, 58 בארה"ב, 29 באירופה ו-1 באוסטרליה.



בעלי המניות העיקריים בגיוון כיום: הרקנאטים ואי.די.בי עם 43.2% במישרין ובעקיפין, כולל אופציות, לפי החלוקה הבאה: RDC עם 22.7%; דיסקונט השקעות עם 13.6% ואלרון שמחזיקה ישירות ב-6.8% מהחברה. לקרן אורבימד 16% מהחברה באמצעות מספר גופים וביניהם Caduceus Private Investments עם 9.8% וג'וניפר קרוסובר פאנד עם 2%. מירון עצמו מחזיק ב-2.4% ממניות גיוון (634 אלף), מתוכן 623 אלף בצורת אופציות. יצוין, כי מירון החל באחרונה בתוכנית מכירת 100 אלף ממניותיו באמצעות ליהמן ברדרס והיא כוללת מכירת עד 10,000 מניות בשבוע מבלי שיש לו שליטה על תזמון המכירות.



ב-30 באפריל תפרסם גיוון את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2003 להם קדמה אזהרת רווח. החברה הודיעה בתחילת החודש כי הכנסותיה לרבעון הראשון יהיו 8.7 מיליון דולר - צמיחה של 65% מהרבעון המקביל, וזאת בניגוד לתחזית המוקדמת שקיוותה לצמיחה של 100% (או 10.4 מיליון דולר). ההכנסות שתציג החברה ברבעון הראשון ייצגו ירידה של 3.3% מהרבעון הקודם, אז הציגה החברה הכנסות של 9 מיליון דולר. גיוון סיימה את השנה עם 36 מיליון דולר בקופה, ובמהלך הרבעון הראשון שרפה 7 מיליון דולר, כך שיש לה כיום, בתחילת אפריל, עתודות מזומן של 29 מיליון דולר. שווי השוק שלה הוא כ-200 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully