וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזי גוטמן: המלחמה בעיראק גרמה לרעידת אדמה גיאו-פוליטית - טרם ראינו את השפעתה המלאה

אלי דניאל

14.4.2003 / 16:51

הכלכלן הראשי של הבינלאומי: מדד מארס יעלה ב-0.3% ובאפריל עשוי להיות שלילי; הריבית תרד בכ-0.2%-0.3%; מעריך: התוכנית הכלכלית תאושר עם שינויים



"רק בימים האחרונים מתחילים להבין לאילו שינויים גיאו-פוליטיים גורמת המלחמה בעיראק. יותר ויותר מתייחסים להשפעות שלה, וישנם גם כאלה שמדברים במונחים של רעידת אדמה. יש כבר מי שמדבר על הערכה ביטחונית חדשה והיערכות חדשה של צה"ל. יש דיונים בפתיחתו של חלון הזדמנויות במישור היחסים עם הרשות הפלשתינית, מדברים על זה שאין כיום חזית מזרחית. אם לוקחים בחשבון שעד לא מזמן הכל נארה שחור ופסימי, היום נראה שיש שינויים מהותיים. ולכן, אם השינויים הללו הם אלה שגרמו לירידה החדה בשער הדולר אל מתחת לרמת 4.60 השקלים, אזי עוד לא ראינו את כל ההשפעה שלהם", כך אמר ל-TheMarker חזי גוטמן, הכלכלן הראשי של הבנק הבינלאומי.



בהתייחסו למדד המחירים לצרכן לחודש מארס העריך גוטמן כי מדד זה אשר יתפרסם מחר יראה עלייה בשיעור של 0.3%, והוא יישקף את הפיחות שחל בשער השקל בשלהי חודש פברואר כמו גם את העלייה שנרשמה במארס במחירי הדלקים. כמו כן, גוטמן סבור כי הייסוף שחל בשער השקל מאז תחילת המלחמה בעיראק עשוי להביא לכך שמדד חודש אפריל יעמוד על 0% או אפילו שיהיה שלילי.



באשר לגובה הריבית במשק, אמר גוטמן כי, "בהנחה שהמדד לא יפתיע לרעה, נגיד בנק ישראל יוכל להפחית את הריבית במשק בשיעור של 0.2%-0.3%". לדברי גוטמן, "סביר להניח שהנגיד לא ימתין עד לאישור התוכנית הכלכלית בכנסת, והוא יוכל לבצע הורדה מזערית, בין היתר, לאור הירידה החדה שנרשמה בשער הדולר".



על המאבק הניטש כיום בין האוצר להסתדרות בנוגע לתוכנית הכלכלית, אמר גוטמן כי "אני סבור שעוד יתבצעו שינויים בתוכנית הכלכלית, אם כי לא שינויים דרסטיים. בסופו של דבר, התוכנית תאושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully