וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות הכלכלנים: עלייה של 0%-0.4% במדד המחירים לצרכן במארס; התחזית השכיחה - 0.3%

אמיר טייג

14.4.2003 / 17:17

נוכח הירידה החדה בשער הדולר לאחר פרוץ המלחמה במפרץ, מעריכים כלכלנים רבים שצפויה התמתנות נוספת של קצב האינפלציה בשלושת הרבעונים הקרובים



מדד המחירים לצרכן של חודש מארס שיפורסם מחר ב-16:30 יעלה, על פי תחזיות האנליסטים, בכ-0%-0.4%. את ההערכה הגבוהה ביותר לעליית מדד של 0.4% סיפקו כלכלני בנק הפועלים, ואת התחזית הנמוכה ביותר סיפק בית ההשקעות אקסלנס הצופה מדד של 0% בלבד. יש לציין כי מרבית הכלכלנים התיישרו החודש לפי תחזית האוצר הצופה 0.3%, והשונות סביב תחזית זו נמוכה יחסית.

נוכח הירידה החדה בשער הדולר לאחר פרוץ המלחמה במפרץ, מעריכים כלכלנים רבים כי צפויה התמתנות נוספת של קצב האינפלציה בשלושת הרבעונים הקרובים. על פי תחזיות האינפלציה של הכלכלנים, בשנת 2003 צפויה זו לנוע בין 2.2% ל-3.5%. כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי לאחר מדד מארס צפויה סדרה של מדדים נמוכים בשיעור של 0.2% - בחודשים אפריל, מאי ויוני.



על פי תחזית כלכלני איגוד לשכות המסחר, במדד חודש מארס יירשמו עליות של 0.5% בסעיפי תחבורה ותקשורת, דיור, אחזקת דירה ובריאות. בסעיפי החינוך, התרבות והבידור צפויה עלייה של 0.3%, ובסעיף פירות וירקות עלייה של 2.0%. מנגד, כלכלני איגוד לשכות המסחר צופים שתירשם ירידה של 3% במחירי הלבשה והנעלה. זו ירידה אופיינית לחודש מארס, שבארבע השנים האחרונות רשם ירידה של 3% בסעיף הנ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully