וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע קיבלה אישור ה-FDA לטבליות ה-Ibuprofen; היקף המכירות השנתי של התרופה - 104 מ' ד'

שירלי יום-טוב

14.4.2003 / 18:11

לידר ושות': מדובר בתרופה קטנה מאוד עבור טבע; תוכל להוסיף 10-20 מיליון דולר לשורת ההכנסות ו-2-3 מיליון דולר לרווח; טבע היא הראשונה לקבל את האישור לגרסה הגנרית



ענקית התרופות הגנריות טבע הודיעה היום על קבלת אישור ה-FDA לטבליות ה-Hydrocodone Bitartrate וה-Ibuprofen במינונים של 7.5 מ"ג ו-200 מ"ג. טבליות אלה נועדו לטיפול קצר טווח בכאבים חזקים, והן הגרסה הגנרית של טבליות ה-Vicoprofen של חברת התרופות אבוט.



אישור ה-FDA מגיע לאחר שבמחצית חודש ספטמבר האחרון פסק בית המשפט באילינוי ארה"ב לטובת טבע, וקבע כי הפטנט על טבליות אלו אינו תקף. יחד עם זאת, הערעור של אבוט תלוי ועומד עדיין נגד טבע.



היקף המכירות של התרופה, במונחי המוצר המקורי, מסתכם ב-104 מיליון דולר וטבע מוסרת כי היא תחל בשיווקה באופן מיידי. טבע היא הראשונה לקבל את האישור על הגרסה הגנרית, אך למרות זאת לא מובטחת לה בלעדיות במכירת התרופה למשך 180 יום, כפי שניתן לעתים תחת Paragraph 4.



אורי הרשקוביץ, אנליסט בבית ההשקעות לידר ושות', מציין כי להערכתו מדובר בתרופה קטנה מאוד עבור טבע - שעשויה להוסיף לשורת ההכנסות בדו"חות החברה כ-10-20 מיליון דולר, בליווי תוספת של 2-3 מיליון דולר לרווח הנקי.



מניית טבע מוסיפה בשעה זו 0.4% למחיר של 45.1 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של כ-11.5 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully