וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL-טיים וורנר נתבעת על ידי משקיעים מוסדיים בגין סחר על פי מידע פנימי וניפוח מחיר מנייתה

סוכנויות הידיעות

14.4.2003 / 18:08

בין הנתבעים: היו"ר סטיב קייס, המנכ"ל ריצ'רד פרסונס, סגן היו"ר טד טרנר, והמנכ"ל לשעבר ג'רלד לווין



איי.או.אל-טיים וורנר נתבעת על ידי משקיעים מוסדיים הטוענים כי בכירים בענקית המדיה סחרו על פי מידע פנימי תוך ניפוח מחיר מניית החברה.



אוניברסיטת קליפורניה וקרן ההשקעות לונגוויו קולקטיב של אמלגמייטד בנק הודיעו כי הגישו היום תביעה בבית המשפט העליון של מדינת קליפורניה, במסגרתה מואשמים בנוסף לחברה עצמה גם יו"ר AOL, סטיב קייס, סגן יו"ר החברה, טד טרנר, המנכ"ל ריצ'רד פרסונס, המנכ"ל לשעבר ג'רלד לווין, וסמנכ"ל התפעול לשעבר, בוב פיטמן, כי ניפחו את מחיר מניית AOL באמצעות, "תכסיסים, תחבולות ועסקות מזויפות".



בתביעה נטען כי הנאשמים שילשלו לכיסם קרוב למיליארד דולר ממכירת מניות במקביל לניפוח מחיר המניות. עוד טוענים התובעים, כי רווחי חטיבת האונליין של החברה בשנים 2000 ו-2001 נופחו בקרוב למיליארד דולר, וכי נופחו גם מספר המנויים על שירות האינטרנט של החטיבה, והיקף הכנסותיה ממסחר אלקטרוני ופרסום - כל זאת כדי להבטיח את רכישתה על ידי טיים-וורנר.



בכתב התביעה מוזכרים גם רואה החשבון של AOL, ארנסט אנד יאנג, ויועציה הפיננסיים, מורגן סטנלי, סלומון סמית ברני, והחברה האם שלה, סיטיגרופ.



AOL-טיים וורנר כבר נתונה בחקירה מצד הרשויות בארה"ב בגין התנהלותה החשבונאית. לטענת רשות ני"ע בארה"ב, החברה דיווחה על הכנסות גבוהות ב-400 מיליון דולר מהכנסותיה בפועל בשנתיים החולפות. בסתיו 2002 הפחיתה AOL 200 מיליון דולר מהכנסותיה המדווחות לתקופה זו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully