וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומפיוג'ן חתמה על חוזה עם חברה ישראלית המפתחת תרופות לטיפול במחלות כלי דם ולב

שירלי יום-טוב

14.4.2003 / 18:22

תקבל חלק מהון המניות של חברת MGVS מחיפה ותמלוגים ממכירה עתידית של מוצרים; בנוסף רשמה קומפיוג'ן פטנט על תוצר חלבוני חדש הקשור לציפוי התאי של כלי הדם



חברת גילוי התרופות קומפיוג'ן , הודיעה היום על גילוי של תוצר חלבוני חדש של הגן vascular endothelial growth factor - VEGF, הקשור לציפוי התאי של כלי דם. קומפיוג'ן קיבלה פטנט על החלבון המכסה את רצף חלבון ה-VEGF, תרופות פרמצבטיות ושיטות גילוי שיפותחו על סמך רצף זה.



להתערבות בפעילות החלבון יכולים להיות יישומים טיפוליים ואבחוניים בתחום הסרטן, מחלות כלי דם ולב ובעיות פוריות. החברה מציינת כי גילוי התוצר החלבוני התאפשר בין היתר, בזכות יכולות הניבוי של פלטפורמת ה-LEADS שבפיתוחה.



בנוסף, הודיעה החברה כי חתמה על הסכם בו העניקה לחברת (MultiGene Vascular Systems (MGVS רישיון לפיתוח ומסחור מוצרי ריפוי גני ותאי המבוססים על תוצר חלבוני זה, לטיפול במחלות כלי דם ולב. במסגרת ההסכם, קומפיוג'ן תקבל חלק מהון המניות של חברת MGVS ותמלוגים ממכירה עתידית של מוצרים.



MGVS מחיפה, מפתחת מוצרים טיפוליים תוך שימוש בתאים בוגרים של החולה עצמו המיועדים לטיפול במחלות כלי דם ולב. לחברה שלושה מוצרים, המבוססים על אותה פלטפורמה טכנולוגית ונמצאים בשלבים פרה-קליניים מתקדמים של מחקר ומתוכננים להתחיל את הניסויים הקליניים במחצית הראשונה של 2004. קומפיוג'ן לא חשפה נתונים כספיים כלשהם בנוגע לעסקה עם MGVS.



קומפיוג'ן נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט, לפי שווי שוק של כ-63 מיליון דולר. מניית החברה מוסיפה בשעה זו כ-2% למחיר של 2.4 דולרים.



ברבעון הרביעי דיווחה החברה על ירידה של 22% בהפסד הנקי לרמה של 3.2 מיליון דולר, לצד ירידה בהכנסות ל-2.7 מיליון דולר. בשנת 2002 כולה רשמה החברה הכנסות של 11.4 מיליון דולר והיא צפתה ירידה של כ-21% בהכנסות שנת 2003, לרמה של 9 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully