וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המזרחי תובע ממבטחיו כ-19 מיליון שקל בגין נזקי שוד הכספות ב-1999

אמיר הלמר

14.3.2004 / 17:37

הבנק מציין כי עד היום נחתמו הסכמי פשרה עם 112 שוכרי כספות על סכום כולל של כ-5.9 מיליון דולר; טוען כי המבטחים מסרבים לשלם ממניעים זרים



בנק המזרחי הגיש היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב כתב תביעה כנגד המבטחים שלו - 23 סינדיקטים של תאגיד הביטוח לוידס - לתשלום הסכומים שהוציא לצורך פיצוי לקוחות הבנק בגין הנזקים שנגרמו להם בפריצה שהתרחשה בשנת 1999 בחדר הכספות של סניף הבנק בחולון. התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין נשיץ ברנדס ושות' ומשרד ליפא מאיר ושות' על סך 18.9 מיליון שקל.



בתביעה נטען כי בראשית יולי 1999 אירעה פריצה לחדר הכספות של סניף הבנק בחולון ובמהלכה נפרצו 128 כספות ותכולתן נשדדה. הבנק טוען כי לאחר האירוע הוא דיווח על המקרה לחברות הביטוח והחל לפעול במטרה לעמוד על נזקי הפריצה וזאת בתיאום עם המבטחים.



עוד נטען בתביעה כי בסמוך לאחר הפריצה גבה הבנק תצהירים משוכרי הכספות שנפגעו בפריצה לגבי תכולת הכספות והחל לנהל עימם מו"מ ליישוב תביעותיהם בגין נזקי הפריצה. הבנק מציין כי עד היום נחתמו הסכמי פשרה עם 112 שוכרי כספות על סכום כולל של כ-5.9 מיליון דולר.



כמו כן, טוען הבנק כי נכון למועד הגשת התביעה עניינם של 16 שוכרי כספות טרם הסתיים וגובה תביעתם מוערך בלמעלה ממיליון דולר. עוד טוען הבנק כי הוצאותיו המשפטיות בקשר לאירוע עמדו על כ-590 אלף דולר והוצאות נוספות בסך כ-174 אלף דולר הוצאו לצורך ביצוע חקירות ודברים נוספים.



הבנק טוען בתביעה כי לאחר הפריצה התעוררו בינו לבין המבטחים שלו מספר שאלות לגבי היקף הכיסוי הביטוחי על פי הפוליסה של הבנק, אך בינואר 2001 הוסכם בין הצדדים כי המבטחים ישלמו לבנק את מלוא תגמולי הביטוח לפי הפוליסה.



הבנק טוען כי עד ליולי 2002 שילמו המבטחים על פי דרישת הבנק סכום של כ-2 מיליון דולר לכיסוי הכספים שהבנק שילם לשוכרי הכספות במסגרת הסכמי הפשרה אליהם הגיע. אולם לפתע החליטו המבטחים לחדול מביצוע תשלומים נוספים לבנק ולחזור בהם מהתחייבויותיהם לשלם לבנק את מלוא תגמולי הביטוח.



הבנק מוסיף כי הפרת התחייבות המבטחים נבעה משיקולים זרים - החלטת הבנק להתקשר עם מבטח אחר עם סיום תקופת הביטוח. בעניין זה, מציין הבנק כי סמוך לפקיעת הפוליסה התקיימו מגעים בינו לבין המבטחים לחידושה, אך הצעת החתם הראשי היוותה הרעה קיצונית של תנאי הפוליסה הישנה, ולפיכך הוחלט להתקשר עם סינדיקט מוביל אחר שתנאיו היו עדיפים.



לטענת הבנק, קיים קשר ברור בין סירוב המבטחים להמשיך לשלם תשלומים נוספים בגין הפריצה לבין בחירתו של הבנק להתקשר עם סינדיקט אחר לאחר פקיעת הפוליסה. הבנק כאמור מבקש מביהמ"ש לחייב את המבטחים לשלם את הכספים שהוציא לכיסוי נזקי הפריצה בסכום כולל של כ-18.9 מיליון שקל. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully