וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגו ההסכמות למכירת הד ארצי על ידי מעריב למשפחת רויכמן

גולן פרידנפלד

15.4.2003 / 17:13

ההסכם הסופי צפוי להיחתם מחר; יכלול את כל ההבנות שבמזכר ההבנות שנחתם לפני כשבוע; המכירה - תמורת 5 מ' ש' במזומן ומחיקת חובות * נחתם מזכר הבנות למכירת הד ארצי לא.מ רויכמן



לאחר משאים ומתנים קודמים שנכשלו, הגיעו חברת מעריב אחזקות ומשפחת רויכמן להבנות שיאפשרו חתימה על הסכם למכירת הד ארצי. ההסכם למכירת הד ארצי היה אמור להיחתם עד יום רביעי האחרון אך נדחה בשל התארכות המו"מ בין מעריב אחזקות וא. מ. רויכמן, של איש העסקים אליהו רויכמן, השותף גם בערוץ החדשות.



ההסכם הסופי למכירתה של הד ארצי תואם באופן כמעט מלא את מזכר ההבנות עליו חתמו הצדדים לפני כשבוע. על פי ההסכם, תמכור מעריב אחזקות את כל מניותיה בחברת הד ארצי תמורת 5 מיליון שקל, שישולמו לה בתוך שנה מיום השלמת העסקה, ומנגד תשעבד חברת א.מ רויכמן 51% ממניות הד ארצי למעריב. בנוסף, הסכימו הצדדים על הסכם פרישת חובות הד ארצי למעריב אחזקות, באופן שבו חוב בהיקף של 5 מיליון שקל ייפרע במהלך 4 השנים שלאחר השלמת העסקה. יתרת החוב השוטף בסך של 6 מיליון שקל וחוב נוסף בהיקף של 22 מיליון שקל יימחקו.



בנוסף, יימחקו חובות של הד ארצי לחברת הכשרת הישוב בהיקף של 2.5 מיליון שקל. חוב נוסף בהיקף של 13 מיליון שקל להכשרת הישוב יוצמד למדד וייפרע ב-16 תשלומים רבעוניים שווים החל מינואר 2007, וערבויות שניתנו על ידי הכשרת הישוב ומעריב החזקות בהיקף של 38 מיליון שקל ימומשו.



מבחינת הד ארצי, השלמת העסקה הינה בבחינת חדשות מצוינות, שכן החברה סבלה ממשבר ניהולי ותפעולי כבד בשנה האחרונה בכלל ובחודשים האחרונים בפרט, ולדו"חותיה הוצמדה הערת עסק חי. הפסדי החברה ב-2002 הסתכמו ב-49.5 מיליון שקל, לעומת 40.8 מיליון שקל בשנת 2001. הגירעון בהון העצמי של החברה ממשיך לתפוח, ועמד בסיום השנה על 43.6 מיליון שקל. בנוסף, לחברה תזרים שלילי מפעילות שוטפת בהיקף של 26.4 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully