וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה ראשונה ברווח הרבעוני של IBM מזה שנתיים

רונן סרברניק

14.4.2003 / 23:20

העלייה ברווח - בעקבות קיצוץ בהוצאות התפעוליות וסגירת מפעלים; הכנסותיה צמחו ב-11% ל-20 מיליארד דולר

חברת IBM הודיעה היום על עלייה ברווחיה ברבעון הראשון - זו הפעם הראשונה מזה כמעט שנתיים. זאת, בעקבות קיצוץ בהוצאות התפעוליות ועלייה של 11% בהכנסותיה.

"ביג בלו", כפי שמכונה החברה, רשמה רווח של 1.4 מיליארד דולר או 79 סנט למניה לעומת רווח של 1.3 מיליארד דולר או 73 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה הקודמת ולעומת תחזית אנליסטים לרווח של 80 סנט למניה. הכנסותיה הסתכמו ב-20 מיליארד דולר - עלייה של 11% לעומת הכנסות של 18 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

ענקית המחשוב גם אישרה את תחזיות האנליסטים לשנת 2003, הצופות כי תרשום רווח של 4.32 דולר למניה על הכנסות של 88.04 מיליארד דולר

IBM דיווחה על גידול של 24% בהכנסות חטיבת שירותי המחשוב לרמה של 10.2 מיליארד דולר. הגידול נובע מחוזים בסך 12 מיליארד דולר עליהם חתמה חטיבת השירותים במהלך הרבעון הראשון.

הכנסות חטיבת החומרה עלו ב-1% לרמה של 5.8 מיליארד דולר בעקבות עלייה במכירות שרתי eServer xSeries, אך פגעה בהכנסות החומרה ובמכירות מוצרי מיקרואלקטרוניקה.

הכנסות חטיבת התוכנה עלו ב-8% לרמה של 3.1 מיליארד דולר - עלייה אשר נובעת בעיקרה מרכישת חברת התוכנה רשונל סופטוור במחיר של 2.1 מיליארד דולר בחודש פברואר.

החברה קיצצה בשנה האחרונה בכ-15 אלף משרות וסגרה מפעלים אשר ייצרו רכיבים ישנים יותר כחלק מתוכנית החברה להקטין את הוצתאותיה התפעוליים ולשפר את שולי הרווח. בדו"חותיה לא מסרה החברה על תחזיות להמשך השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully