וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכים המגעים להורדת שווי עסקת אי.די.בי למרות ההחלטה להמתין לאישור מבנק ישראל

אורה קורן

15.4.2003 / 7:11

אישור לעסקה יינתן בתנאי שתוסדר הסרת השעבוד על 2% ממניות השליטה שתחזיק קבוצת אריסון בהפועלים



נמשכים המגעים בין נוחי דנקנר לבני משפחות רקנאטי וקרסו להורדת שווי עסקת אי.די.בי ; זאת למרות החלטת המוכרים, משפחות רקנאטי וקרסו, לא לנהל משא ומתן עד שדנקנר יציג אישור של בנק ישראל לעסקה - כך מסרו מקורבים. לדבריהם, דנקנר העריך כי יקבל את האישור. המגעים עתידים להימשך בימים הקרובים.



דנקנר עומד בראש קבוצת גנדן-מנור-לבנת, שחתמה על הסכם לרכישת גרעין השליטה באי.די.בי (51.7%) לפי שווי של 840 מיליון דולר לאי.די.בי. דנקנר הציג בפני משפחות רקנאטי וקרסו את עמדת הגופים המממנים, לפיה הם מתנים את מימון העסקה לפי שווי של 750-700 מיליון דולר לאי.די.בי. את ההפרש הציע לממן באמצעות מנגנון "אפסייד" - המבטיח להעניק למוכרים את התשלום הנגזר מהפרשי השווי בין 750 ל-840 מיליון דולר לפי נוסחה המבוססת על שיפור ביצועי החברה בניהולו.



אישור בנק ישראל לעסקת אי.די.בי יינתן בתנאי שתוסדר הסרת השעבוד על 2% ממניות השליטה שתחזיק קבוצת אריסון בהפועלים . אריסון הסכימה להגדיל חלקה בגרעין השליטה, כדי לחזק את היציבות הפיננסית של הבנק עם יציאתו של דנקנר. עם זאת, מניותיה שאמורות לעבור הסבה ממניות חופשיות למניות שליטה משועבדות. לפי כללי בנק ישראל לא ניתן לשעבד מניות שליטה. אריסון ובנק ישראל מנהלים מגעים על העיקרון ועל טווח הזמן שיינתן לאריסון להסרת השעבוד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully