וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד טפחות דורש להכריז על סכסוך עבודה - עקב הסירוב להעניק בונוס לעובדים

חיים ביאור

15.4.2003 / 7:47

700 העובדים מתכוונים לפתוח בשביתה או בשיבושים בתום 14 ימי "צינון" ממועד ההכרזה על הסכסוך; הנהלת טפחות: התנאים להענקת הבונוס טרם הבשילו



ועד עובדי בנק טפחות , בנק המשכנתאות הגדול ביותר, פנו אתמול לחטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות בדרישה כי תכריז לאלתר על סכסוך עבודה בבנק. 700 העובדים מתכוונים לפתוח בשביתה או שיבושים בתום 14 ימי "צינון" ממועד ההכרזה על סכסוך העבודה.



יו"ר ועד עובדי בנק טפחות, שאול שאולי, אמר שהעילה לדרישה הוא סירובה של הנהלת הבנק להעניק בונוס לעובדים, בגובה של 1.5 משכורות בממוצע, בגין רווחי הבנק ב-2002. "בנק טפחות הוא הבנק הרווחי ביותר בישראל, אשר רשם ב-2002 תשואה על ההון בשיעור של 12%", אמר שאולי. "למרות זאת, ההנהלה מסרבת להיענות לדרישתנו לשלם את הבונוס השנתי".



לדבריו, עובדי בנק המזרחי - החברה האם של טפחות - יקבלו היום בונוס שנתי, אף שרווחיותו של המזרחי נמוכה משמעותית מזו של טפחות. "התשואה על ההון ל-2002 של בנק המזרחי יחד עם טפחות, הסתכמה ב-8%", אמר שאולי. "ללא טפחות, התשואה על ההון של המזרחי היתה בגבולות 5% בלבד, דבר שלא מנע את אפליית עובדי טפחות".



לטענתו, הנהלת טפחות החליטה שלא לשלם בשלב זה את הבונוס; ככל הנראה נובע הסירוב מהיעדר פתרון למחלוקת בינה לבין הוועד בנוגע לתוספת שכר שהעובדים תובעים, מתוקף הסכמים קיבוציים שנחתמו בשנות ה-90. "תרמנו לייעול הבנק ב-2002 על ידי פיטורי 90 עובדים קבועים ו-100 זמניים", אמר שאולי, "עובדים נטלו על עצמם שעות נוספות בלא תמורה ועתה נותרנו בלא בונוס".



בתגובה נמסר מהנהלת הבנק: "זכותה של ההנהלה להחליט אם ומתי להעניק בונוס לעובדים על מסירותם. התנאים להענקתו עדיין לא הבשילו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully