וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום: להורות לתנובה לפרק ההסדר הכובל עם המשחטות

אורה קורן

15.4.2003 / 8:16

תנובה הסכימה עקרונית להתרת ההסדרים הכובלים, אך לא הגיעה להבנות על דרך ההתרה ולוחות הזמנים; שטרום ביקש שתנובה תחדל משיווק תוצרתן של 4 המשחטות הקשורות אליה



הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, פנה באחרונה לבית הדין להגבלים עסקיים וביקש שיורה לתנובה להפסיק את ההסדרים הכובלים עם המשחטות. הפנייה נעשתה לאחר שתנובה הסכימה עקרונית להתרת ההסדרים הכובלים, אך לא הגיעה להבנות עם רשות ההגבלים העסקיים על דרך ההתרה ולוחות הזמנים.



שטרום ביקש מבית הדין לפעול כך שתנובה תחדל משיווק תוצרתן של ארבע המשחטות הקשורות אליה, וכן ביקש שהמשחטות יחדלו מהמפגשים השבועיים ומתיאומי שיווק ביניהן בשוקי הפטם וההודו. עו"ד ניבה לבנת ברג מהמחלקה המשפטית ברשות ההגבלים העסקיים מייצגת את הממונה בהליך זה.



מרשות ההגבלים העסקיים נמסר כי תנובה היא הבעלים המשותפים של משחטות עוף הנגב ומעוף. בנוסף, תנובה משווקת שנים רבות גם את תוצרתן של משחטות נוספות - עוף הגליל, עוף העמק, מילועוף ועוף טוב. "הסדרים אלה, המאפשרים לתנובה לרכז חלק משמעותי משוק הפטם וההודו", נמסר מהרשות, "מונעים תחרות ממשית בשוק הקמעוני בין תנובה לארבע המשחטות שאינן בבעלותה".



לפני כמה חודשים, בעקבות בדיקות שביצעה הרשות, הודיע הממונה לתנובה כי הסדר זה אינו מתיישב עם הוראות חוק ההגבלים העסקיים. תנובה הודיעה כי היא חולקת על דעתו, בין השאר מכיוון שלדעתה, העניין פטור מתחולת חוק ההגבלים העסקיים. עם זאת הבהירה כי היא מוכנה להתיר את ההסדרים עם המשחטות. לאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להבנה משולשת הכוללת את הממונה, תנובה והמשחטות, פנה הממונה לבית הדין כדי שזה יכפה את ההסדר על תנובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully