וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות הנמלים והרכבות מגבשת תוכנית להפיכת נמלי ישראל לתאגידים מתחרים

ענת ג'ורג'י

15.4.2003 / 8:26

לפי תוכנית התאגוד, ייהפך מטה הרשות - המרכז כיום את כל סמכויות ניהול הנמלים, לתאגיד אחזקות שתחתיו יפעלו נמלי אשדוד, חיפה ואילת כתאגידים מתחרים במסגרת הרשות



רשות הנמלים והרכבות אישרה הקמת תשעה צוותים שיגבשו תוכנית עבודה להפיכת נמלי ישראל - אשדוד, חיפה ואילת - לתאגידים מתחרים. לפי תוכנית התאגוד שאישרה מועצת הרשות, ייהפך מטה הרשות, המרכז כיום את כל סמכויות ניהול הנמלים, לתאגיד אחזקות שתחתיו יפעלו נמלי אשדוד, חיפה ואילת כתאגידים מתחרים במסגרת הרשות.



הקמת הצוותים היא פועל יוצא ממסמך יעדי התאגוד שאישרה המועצה. העתקים מהמסמך נשלחו לנציגי ההסתדרות, משרד האוצר, משרד התחבורה והיועץ המשפטי לממשלה - במטרה לקדם את תמיכתם בתהליך. את המסמך גיבשה הנהלת הרשות בליווי יועצי הרשות לתהליך התאגוד: מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר יוסי קוצ'יק והיועץ הארגוני ישראל עוז.



מנכ"ל רשות הנמלים והרכבות, עמוס רון, אמר: "תהליך התאגוד מתנהל עם העובדים בשקיפות מלאה. מיד לאחר גיבוש טיוטת מסמך יעדי התאגוד נפגשתי עם יו"ר ההסתדרות במטרה לקבוע מנגנון מסודר לקידום התהליך עם נציגי העובדים וההסתדרות. הרשות תקפיד לפעול לאורך כל הדרך עם העובדים, תוך שיתופם המלא בכל הצעדים וההחלטות". יו"ר מועצת הרשות, גד יעקבי, אמר: "הרפורמה חיונית להגברת כושר התחרות של הנמלים ולהתייעלותם".



מניתוח שערכה הנהלת רשות הנמלים והרכבות עולה, כי החלופה המתאימה ביותר לשיפור השירות בנמלים ולהתייעלות בעבודה בלי לפגוע בתנאי העובדים היא הקמת תאגידי נמל עצמאיים במסגרת רשות הנמלים. תאגידים אלה אמורים לאפשר תחרות בין הנמלים וליצור תמריצים להשגת יעדים אלה.



את תהליך התאגוד מלווה צוות ממשלתי ובו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דוידה לחמן-מסר, סגן הממונה על התקציבים שאול צמח וסמנכ"ל משרד התחבורה צ'רלי סלומון. את קידום התהליך ברשות הנמלים מרכז מזכיר הנהלת הרשות, עו"ד יואב צוקרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully