וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסד"ק מתכנן למכור את בורסת AMEX תמורת כ-100 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

15.4.2003 / 9:03

המחיר נמוך ב-80% ממה שקיוותה NASD להשיג כשהציעה למכירה את AMEX לפני שנתיים, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"; הרוכשת המעוניינת בבורסה היא חברת ההשקעות הפרטית GTCR גולדר רונר

AMEX (הבורסה האמריקאית) צפויה להימכר על ידי החברה האם שלה, NASD, תמורת כ-100 מיליון דולר במזומן. הרוכשת המעוניינת בבורסה היא חברת ההשקעות הפרטית GTCR גולדר רונר, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

NASD, איגוד סוחרי ניירות הערך - המחזיק גם בבעלות על בורסת הנאסד"ק, הציע למכירה את AMEX לפני שנתיים. באותה עת היתה הערכת השווי של הבורסה, השלישית בגודלה בין בורסות המניות בארה"ב, גדולה פי חמישה מהמחיר בו מדובר עתה.

מצבה העסקי של AMEX, אשר פועלת בצורה זו או אחרת מאז המאה השמונה עשרה, הידרדר בשלהי שנות התשעים. הבורסה מתמחה, בין היתר, במסחר ב-ETF - קרנות עוקבות מדדים - כדוגמת QQQ, קרן העוקבת אחר מדד נאסד"ק 100. אולם, גם בתחום זה נפל נתח השוק של AMEX מאז 1999. בניגוד לבורסות הפועלות באמצעים אלקטרוניים כמו הנאסד"ק, AMEX עדיין מפעילה קומת מסחר המנוהלת על ידי סחרנים המוציאים לפועל את פקודות המסחר, בדומה לבורסה בניו יורק (NYSE).

לפי דיווח ה"ג'ורנל", מתכננת הרוכשת GTCR להמשיך ולהפעיל את הבורסה במתכונתה הנוכחית -ולהשאיר את מבנה ההנהלה בעינו. GTCR תפעל להשיב את נתח השוק שאיבדה AMEX בתחום המסחר באופציות, ולפי הערכות תכניס מערכת מסחר אלקטרונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully