וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.579 שקלים - הרמה הנמוכה מזה 14 חודשים

אמיר טייג

15.4.2003 / 15:53

היורו היציג נחלש ב-0.15% ל-4.925 שקלים


התחזקות השקל נמשכה גם היום. לאחר שחצה אתמול הדולר את רף ה-4.6 שקלים בדרכו מטה ושערו היציג רשם ירידה של 1.43%, המשיך הדולר היציג גם היום לרדת ונחלש מול השקל ב-0.24% ונקבע על רמה של 4.579 שקלים - הרמה הנמוכה ביותר מזה שנה וחודשיים. גם היורו היציג נחלש מול המטבע המקומי וירד ב-0.15% ל-4.9249 שקלים.

לאחר קביעת השערים היציגים שינו המטבעות את מגמתם וכעת הם רושמים התחזקות מול השקל. הדולר עולה ב-0.17% ל-4.587 שקלים והיורו מתחזק ב-0.57% ל-4.953 שקלים.

ההערכות הן כי המרות אמצע החודש של היצואנים, בשילוב עם המסחר הדליל לקראת הפסח ועמדת ההמתנה של מרבית הפעילים, יצרו היצעי דולרים גדולים יחסית - והן הגורם המידי לירידה החדה יחסית אתמול בשערו של הדולר ופריצת רמת ההתנגדות ששכנה ב-4.625 שקלים. הסוחרים שבקשו למכור דולרים לא נתקלו בביקושים כלל ולפיכך שערו של הדולר צנח.

רונן יפה, ראש דסק חברות בבבנק הבינלאומי, מציין כי פקודות "סטופ לוס" רבות נפרצו ברמת ה-4.62 שקלים והחמירו את הירידות בדולר. יפה מציין כי המסחר הבוקר עדיין דליל, וכי אינו רואה ביקושים לדולרים עד רמת ה-4.55 שקלים, ולפיכך מעריך כי הדולר עשוי להגיע לרמה זו במהלך היום. להערכתו, ברמה של 4.6 יתעוררו מוכרי דולרים רבים, ולכן הדולר צפוי לנוע עד סוף השבוע בטווח שבין 4.55 שקלים ל-4.6 שקלים.

מלבד הגורמים הטכניים בעלי ההשפעה קצרת הטווח, ההתחזקות החדה של השקל מול המטבעות הזרים עשויה להיות מוסברת על ידי המסר הפייסני יחסית שהעביר ראש הממשלה, אריאל שרון, בראיון שערך ב"הארץ" לפני שלושה ימים. בראיון זה מזכיר שרון כי אחת מטרותיו המדיניות היא לא לשלוט על עם זר, ולפיכך אינו פוסל מדינה פלשתינית. ראיון זה עורר התנגדות בקרב הזרמים הימניים בממשלתו, אך מנגד עורר קורת רוח באופוזיציה ובמפלגת העבודה שאף רמזה על אפשרות לחבירה לממשלתו בתנאים מסוימים. הירידה לכאורה של הסיכונים הגיאו פוליטיים חושפת את הגורם העיקרי התומך בחוסנו של השקל - פער הריביות בין השקל לדולר העומד כיום על 7.45%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully