וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון קרן ההשתלמות של האקדמאים יתכנס ביום ראשון כדי לדון בפיטורי המנכ"ל

חיים ביאור

15.4.2003 / 9:32

יו"ר הדירקטוריון של הקרן: "אבי גולן מטרפד את הגבייה החודשית מהמעסיקים בהיקף של מיליוני שקלים"



דירקטוריון קרן ההשתלמות של האקדמאים במדעי החברה והרוח, יתכנס ביום ראשון הקרוב לדיון על פיטורי המנכ"ל, אבי גולן. אתמול אמר גולן כי הישיבה אינה חוקית, מכיוון שהסעיפים שעל סדר היום לא תואמו עמו.



היוזמה לפיטורים הועלתה על ידי יו"ר הדירקטוריון של הקרן, נחמן גת. לדברי גת, העילה העיקרית להחלפתו הצפויה של גולן היא אי שיתוף פעולה מצדו עם היועץ המשפטי לענייני גבייה, עו"ד גלעד בכר. "גולן מטרפד את הגבייה החודשית מהמעסיקים בהיקף של מיליוני שקלים", טען.



לדברי גת, גולן הורה לבנק יהב, המנהל את הפעילות הפיננסית של קרן ההשתלמות, לא להעביר ליועץ המשפטי לענייני גבייה את המסמכים בהם מוצגים נתוני הגבייה. "בכך הוא גורם לשיתוק עבודתו ולפגיעה ישירה במצבה הכספי של הקרן", אמר גת.



באשר לטענתו של גולן ולפיה, ישיבת ההדחה אינה חוקית, אמר גת כי על פי חוק החברות הממשלתיות שחל על קרן ההשתלמות של האקדמאים, יו"ר הדירקטוריון מוסמך לכנס ישיבות של הדירקטוריון בכל עת שימצא לנכון. "אין צורך לתאם עם המנכ"ל את סעיפי הדיון או עיתוי קיומה של הישיבה".



בתגובה דחה גולן את הטענה כי הוא מונע פעילות גבייה בעבור הקרן. "היועץ המשפטי לגבייה, עו"ד גלעד בכר, מכהן בתפקידו שלא כדין ותפקידי למנוע ממנו לפעול בשמה של קרן ההשתלמות", אמר.



לדבריו, חמשה דירקטורים בקרן ההשתלמות עומדים לפנות לבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי לבקש ממנו להוציא צו מניעה נגד קיום ישיבת הדירקטוריון ביום ראשון הקרוב שנועדה להחליט על פיטוריו. בקרן ההשתלמות של האקדמאים במדעי החברה והרוח 38 אלף עמיתים. ההון הצבור בה מגיע ל-1.8 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully