וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ורטהיים משלים ההשתלטות על שדות מו"פ: מונה ליו"ר החברה והדיח את נציג משפחת לואיס מהדירקטוריון

גולן פרידנפלד

15.4.2003 / 9:51

ורטהיים מחליף את ז'ק אלעד שהודיע על פרישתו מהחברה; במקביל, החליטה החברה למחוק מניותיה מהמסחר בלונדון בשל הסחירות הנמוכה והעלויות הגבוהות בגין הרישום



אתמול מונה אבי ורטהיים ליו"ר דירקטוריון חברת שדות מו"פ במקומו של ז'ק אלעד שפרש מהחברה. כמו כן קיבל דירקטוריון החברה החלטה לגבי מחיקת מניות החברה מהמסחר בבורסת לונדון. בחברה ציינו כי מחיקת המניות נעשתה בעיקר בשל הסחירות הנמוכה במניות שנסחרו בבורסה בלונדון, וכן בשל העלויות הגבוהות שנבעו לחברה בגין הרישום בלונדון. החלטות אלו התקבלו לאחר שנעשו שינויים הפרסונליים בדירקטוריון שדות מו"פ והודח הדירקטור גראהם וולפמן, נציגה של משפחת לואיס בדירקטוריון.



בנוסף, ציינו בחברה כי אחת המטרות שהציבה לעצמה החברה עם רישום המניה בלונדון היתה הרחבת בסיס המשקיעים, כך שגם משקיעים בריטיים יחזיקו במניות החברה. בצורה זו, הניחו בשדות, תגביר החברה את החשיפה שלה למשקיעים זרים. בעקבות המיתון העמוק והירידה הדרסטית בהיקף ההשקעות, בעיקר בתחום ההון סיכון, החליטה החברה כי אין עוד צורך בהמשך סחירותה של המניה בלונדון.



במקומם של השניים מונו כדירקטורים בחברה הראל בית און ואהוד שריג. בית און משמש כיו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל חברת טקנומטיקס, ומאז שנת 2000 הפך לשותף בקרן כרמל ונצ'רס. אהוד שריג כיהן בין השנים 1998-2002 כמנכ"ל חברת Syncpal, ומאז 2002 משמש כמנהלה של חברת סינרג'טיקס העוסקת בייזום וניהול פרויקטים בחו"ל.



מאבק השליטה בקרן ההון סיכון שדות מו"פ החל בסוף יולי 2002. אבי ורטהיים התקשר אז בהסכם עם ז'ק אלעד ועם משפחת רדז'ינסקי לרכישת החזקותיהם (כ-75% מהמניות) בחברת הניהול של שדות מו"פ הבורסאית, מתוך מטרה לשלוט באמצעות חברת הניהול בקופת המזומנים של החברה הבורסאית שהסתכמה ביותר מ-120 מיליון שקל במזומן בוסף שנת 2002.



לאחר חתימת ההסכם החל ורטהיים להיתקל בכיסי התנגדות בדמותה של משפחת לואיס, שמחזיקה 8.3% מהון המניות של שדות הבורסאית. משפחת לואיס פירסמה הצעת רכש למניות שדות מו"פ במטרה להגיע לשליטה בחברה הבורסאית וכך למנוע את שליטתו הבלעדית של ורטהיים על קופת המזומנים של החברה. בסופו של דבר היתה ידו של ורטהיים על העליונה והוא הצליח, באמצעות רכישות אגרסיוויות בבורסה לסכל את הצעת הרכש של משפחת לואיס. נכון להיום מחזיק ורטהיים בשליטה בחברת הניהול וכן ב-12.5% ממניות החברה הבורסאית. בעלת המניות הגדולה השנייה בשדות מו"פ היא גרין, המחזיקה בכ-15% מהמניות בשדות.



שדות מו"פ סיימה את שנת 2002 עם הפסד של 29 מיליון שקל בשנת 2002, לעומת הפסד של 20 מיליון שקל בשנת 2001. ההפסדים הגבוהים של החברה הם תוצאה של מחיקות בהיקף 23.4 מיליון שקל שבוצעו בגין ירידת ערך השקעותיה של החברה, לעומת מחיקות בהיקף של 24.7 מיליון שקל שביצעה במהלך שנת 2001. בסך הכל, בשלוש השנים האחרונות ביצעה החברה מחיקות בהיקף של 59 מיליון שקל בגין ירידת ערך השקעותיה.



החברה רשמה רווח של 4.8 מיליון שקל בגין מימוש השקעותיה בשנת 2002, אך מנגד שילמה דמי ניהול בהיקף 9.4 מיליון שקל לחברת הניהול שנמכרה לאבי ורטהיים לפני חודשים ספורים. הוצאות ההנהלה והכלליות של החברה הסתכמו במיליון שקל, לעומת הוצאות בהיקף 1.5 מיליון שקל בשנת 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully