וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת סין צמחה ב-9% ברבעון הראשון - קצב הצמיחה המהיר ביותר מזה שש שנים

דפנה מאור

15.4.2003 / 9:56

צפויה להאט בהמשך השנה בשל חולשה ביצוא והשלכות מגפת SARS; התפוקה התעשייתית צמחה ב-17.2%



כלכלת סין צמחה ב-9% ברבעון הראשון של 2003, קצב הצמיחה המהיר ביותר מזה שש שנים, לפי דיווח ממשלת סין. הצמיחה עלולה להיפגע בהמשך השנה בשל מגפת ה-SARS שככל הנראה מקורה במחוז גואנגדונג בסין, הזהירו סוכנויות דירוג האשראי.



ברבעון הרביעי של 2002 צמחה סין ב-8.1%, ובשנת 2002 כולה צמחה ב-8%. תחזית הצמיחה הרשמית לכלכלת סין השנה היא 7%. הכלכלה צפויה להאט מקצב הצמיחה הפרוע של הרבעון הראשון בשל חולשה ביצוא, מעריכים גורמים בסין. הצמיחה ברבעון הראשון נבנתה על השקעות ממשלתיות והשקעות זרות, אשר היקפן זינק ב-57% לעומת התקופה המקבילה, ל-13.1 מיליארד דולר. התפוקה התעשייתית צמחה ב-17.2%.



השפעותיו הכלכליות של הוירוס לא נעצרות בגבולות הונג קונג, שסבלה עד כה יותר מכל מדינה אחרת בשל פגיעתו. הוירוס צפוי לפגוע בכלכלת סין במידה רבה יותר מהמלחמה בעיראק. סוכנות S&P הזהירה כי השפעותיו קצרות הטווח של הוירוס עלולות לכלול נפילה במצב המזומנים של חברות רבות, ולא רק בתחום התיירות, שהיא גורם מרכזי בהכנסות עבור סין, ובטיפוח יתרות המט"ח הגדולות שלה, המסייעות ליציבותה.



מעבר לפגיעה בתיירות, מאיים הוירוס על תעשיית הטכנולוגיה המתפתחת של סין. מחוז גואנגדונג האמור הוא אחד ממרכזי התעשייה הפורחים של סין. שלטונות סין השקיעו בערים דונגואן ושנזן, והפכו אותן למרכזי ייצור והנדסה עבור חברות זרות - החל בטייוואן ועד ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות. ה-SARS מאיים להבריח את המשקיעים הזרים, פיסית ופיננסית, מגואנגדונג ומרכזי תעשייה כמו צ'ונגקינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully