וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים סקאל מגינים על שמם: תובעים אדם בשם נתן סקאל בטענה שהוא מפר סימן מסחר שלהם

אמיר הלמר

15.4.2003 / 10:41

טוענים כי חברת נתי סקאל סוכנויות יצאה במודעות פרסום בחוברת הצרכנות של לשכת עורכי הדין תחת השם "sakal agencies” - הרשום כסימן מסחר שלהן



חברת סקאל דיוטי פרי וחברת האחים סקאל סוכנויות ושיווק 1986, שתיהן בבעלות האחים סולי ומאיר סקאל - הבעלים של הזיכיון הבלעדי להפעלת חנויות פטורות ממכס, הגישו אתמול לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעה כנגד חברת נתי סקאל סוכנויות (2002) ובעליה נתן סקאל בגין הפרת סימן מסחר.



התובעות באמצעות משרד עו"ד גוטפריד, וסרצוג ואלישיב טוענות כי חברת נתי סקאל סוכנויות יצאה במודעות פרסום בחוברת הצרכנות של לשכת עורכי הדין תחת השם "sakal agencies? - הרשום כסימן מסחר שלהן בארץ. באמצעות המודעה, כך נטען, הציעה הנתבעת למכירה מוצרי חשמל רבים.



התובעות מציינות כי רישום הסימן על שמן הקנה להן הזכות לעשות בו שימוש בלעדי לצורך שיווק ומכירת מוצרי חשמל ואלקטרוניקה בישראל. עוד נטען כי התובעות השקיעו מיליוני שקלים בשנה בתקציבי שיווק כדי לרכוש את המוניטין הרב שיש לסימן SAKAL.



בתביעה נטען כי בין נתן סקאל, שהוא מנהלה ובעליה של הנתבעת, לבין האחים סקאל אין כל קשר עסקי או מסחרי ו"כל רצונו הוא לעשות שימוש חסר תום לב בשם משפחתו, וככל שזהו שם משפחתו, על מנת להתחזות לתובעות".



התובעות טוענות עוד כי גם אם תאורתית מנסה נתן סקאל לנצל מבחינה מסחרית ולא בתום לב את זהות שם משפחתו לשם המסחרי של התובעות, בכדי למכור מוצרי חשמל, יש בכך הטעיה חמורה שכן בפרסומיו הוא לא השתמש בשם נתן סקאל אלא במותג sakal agencies הרשום על שמן כסימן מסחר.



התוצאה של הפרסום, טוענות התובעות, הינה הטעיית ציבור עורכי הדין לחשוב שהמוצרים הנמכרים הם שלהן.



יתרה מכך מציינות התובעות כי בעקבות פרסום המודעה התקשר נציג מטעמן למרכז ההזמנות של הנתבעת ונציגת המכירות ענתה לו "סקאל סוכנויות שלום", ולשאלתו האם הם קשורים לסקאל של הדיוטי פרי היא השיבה: "כן, זה מרכז ההזמנות". בכך נטען בתביעה מנסים הנתבעים להתחזות לתובעות. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully