וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים בעקבות וול סטריט; פאריס עולה ב-2.3%

רונן סרברניק

15.4.2003 / 20:48

דו"חות טובים מהצפוי של פיליפס ונוברטיס מובילים לעליות במניותיהן; SAP עולה ב-3.2% לקראת פרסום הדו"ח



עליות שערים נרשמות בבורסות אירופה בעקבות המגמה החיובית שנרשמה אמש בוול סטריט. דו"חות טובים מהצפוי של פיליפס ונוברטיס מעודדים את השוק. לונדון עולה ב-1.2%; פרנקפורט ב-2.2%; פאריס ב-2.3%.



נתוני מקרו: התפוקה התעשייתית בצרפת עלתה ב-0.6% בפברואר לעומת ינואר. העלייה היתה השנייה ברציפות, וזאת לאחר זינוק של 1.6% בינואר.



רויאל פיליפס אלקטרוניקס, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה ביותר באירופה, רשמה הפסד קטן מהצפוי ברבעון הראשון של השנה - בעקבות ירידה במכירות ועלויות סגירת מפעלים. ההפסד הנקי היה 69 מיליון יורו (74 מיליון דולר), לעומת רווח של 9 מיליון יורו בתקופה המקבילה. מכירות החברה ירדו ב-14% ל-6.5 מיליארד יורו (7 מיליארד דולר), וזאת בשל הפרשי שערי מט"ח. מנייתה של פיליפס עולה ב-3.1%. מתחרותיה אינפיניון ו-ST עולות ב-3% ו-2.4%, בהתאמה.



נוברטיס, יצרנית התרופות השווייצית, עולה ב-1.4% לאחר שרשמה רווח גדול מהצפוי של 1.06 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2003 - ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל. הרווח התפעולי של החברה היה 1.35 מיליארד דולר, צמיחה של 24% לעומת הרבעון המקביל. הכנסותיה צמחו ב-13% ל-5.72 מיליארד דולר במונחי פרנקים שווייציים, וב-21% במונחים דולריים. התוצאות היו טובות מהצפוי.



מתחרתה באייר עולה ב-2.3%; גלקסו סמיתקליין ואסטרה זנקה עולות ב-1% כל אחת.



SAP, יצרנית התוכנות הגדולה באירופה, עולה ב-3.2% לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני שלה.



בין המניות הבודדות הרושמות ירידות נמצאת אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה. אליאנץ מתכננת לגייס 4.4 מיליארד יורו בהנפקת זכויות, שתומחרה ב-28% מתחת למחיר השוק הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully